پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
نمایندگان مجلس شهرک‌ها واحدهای صنعتی و تولیدی جدید الاحداث را مکلف کردند حداقل ۱۰ درصد فضای تخصیص یافته را به فضای سبز مشجر اختصاص دهند.

شعارسال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی لایحه هوای پاک با تصویب ماده ۱۵، شهرک ها و مراکز صنعتی و تولیدی را موظف کردند که ۱۰ درصد از فضای خود را به ایجاد فضای سبز مشجر اختصاص دهند.

بر اساس این ماده «شهرک ها، مراکز و واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی جدید الاحداث مکلفند بر حسب اقلیم، حداکثر ۱۰ درصد از فضای تخصیص داده شده جهت احداث واحد مربوطه را به ایجاد فضای سبز مشجر و غرس درختان مناسب منطقه اختصاص دهند. بهره برداری از واحدهای مذکور منوط به رعایت این ماده و تایید سازمان محیط زیست است.»

نمایندگان همچنین با تصویب ماده ۱۶ مقرر کردند «کسانی که از انجام بازرسی ماموران سازمان حفاظت محیط زیست برای نمونه برداری و تعیین میزان آلودگی ناشی از فعالیت مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و ارگاهی ممانعت به عمل آورند و یا اسناد و مدارک و اطلاعات مورد نیاز سازمان را در اختیار آن نگذارند و یا اسناد و مدارک و اطلاعات خلاف واقع ارائه کنند، به حداقل جزای نقدی درجه هفت محکوم و در صورت تکرار به حداقل پرداخت جزای نقدی درجه چهار محکوم می شوند.

تبصره یک: تمامی مراکز و واحدهای متوسط ۵۰ نفر به بالا موضوع این قانون برای انجام امور مربوط به نمونه برداری، اندازه گیری، پایش و کنترل مستمر آلودگی هوا مکلف به ایجاد واحد سلامت، بهداشت و محیط زیست (HSE) و به کارگیری متخصص محیط زیست هستند.

تبصره دو: آزمایشگاه های معتمد و همکار نیز در صورت ارائه گزارش غیرواقع، به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۱۰ میلیون تا یکصد میلیون ریال محکوم و در صورت تکرار تعلیق یا لغو امتیاز می شوند.

تبصره ۳: بازرسی سازمان از مراکز طبقه بندی شده مطابق آیین نامه ای است که به پیشنهاد مشترک سازمان، وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اطلاعات و سازمان انرژی اتمی حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21فروردین1396، کدخبر: 3949287: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین