پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
در ایران، اردوگاه اصولگرایان حال و روز خوبی ندارد، چراکه کاندیداهای آنها ظاهرا تمایلی به کناره گیری به نفع فردی که تصور می شود بیشترین رای را دارد ندارند.
شعار سال: پیش از انتخابات ریاست جمهوری، اصولگرایان تلاش کردند اختلافات را کنار گذاشته و ائتلافی تحت نام «جمنا» ایجاد کنند. آنها دو نشست برگزار کردند که در آن تعداد زیادی کاندیدا مطرح شدند. پس از انتخابات داخلی، کاندیداها به 5 نفر تقلیل یافتند: رئیسی، زاکانی، قالیباف، بذرپاش و حاجی بابایی.

بسیاری از چهره های اصولگرا، حامی ابراهیم رئیسی هستند و از دیگر کاندیداها می خواهند که به نفع او کنار روند. با این حال به نظر می اید، کاندیداهای اصولگرا مایل به چنین اقدامی نیستند. برای مثال، مصطفی میرسلیم کاندیدای حزب موتلفه اعلام کرد که او با جمنا موافق نیست و در صحنه باقی می ماند. حمید رضا ترقی عضو موتلقه نیز گفته است در صورت عدم توافق، میرسلیم کنار نخواهد کشید.

اصولگرایان در روزهای اخیر کوشیده اند که رئیسی را بهترین گزینه و رای آورترین کاندیدا معرفی کنند. در همین حال، برخی گزارش ها حکایت از انتصاب چهره های جبهه پایداری در ستاد انتخاباتی رئیسی دارد، اقدامی که ممکن است به کاهش آراء رئیسی منجر شود. جبهه پایداری به رهبری معنوی ایت الله مصباح از محبوبیت خاصی میان اصولگرایان برخورد دار نیست، آنها خود را انقلابی و اصولگرای اصیل می دانند و سایر اصولگرایان را اینچنین نمی پندارند. شاید در راستای همین استراتژی باشد که رئیسی مستقل از جمنا آمد. این درحالی است که برخی رسانه ها نیز از توصیه آیت الله مصباح به او برای عدم پیوستن به جمنا خبر داده اند.

در همین حال، باوجود آنکه قالیباف بیانیه انصراف منتشر کرد، اما گزارش هایی مبنی بر بازگشت او به صحنه منتشر شده است. پرویز سروری از نزدیکان قالیباف گفته است که او کنار نکشیده است. بعلاوه، حسین قربانزاده از نزدیکان قالیباف نیز گفته است که او مستقل خواهد آمد. سخنی که خبر خوبی برای جمنا نیست که دیگر اکنون در خطر فروپاشی است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1396، کد مطلب: 654258، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین