پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه اظهار کرد: متأسفانه شاخص تاب‌آوری در جامعه بسیار افت کرده و رفتارهای خشونت‌آمیز رو به افزایش است، این در حالیست که نشاط اجتماعی نیز تبدیل به یک نقیصه جدی شده است.

شعارسال: مهدی امیری‌اصفهانی در همایش مددکاری اجتماعی با بیان آنکه امروز جامعه ما دوران گذار را طی می‌کند و از دوره پایدار و مشخص به مقطعی می‌رود که نامشخص است، گفت: اگر در گذشته موازین تثبیت شده بود، امروز وضعیت آینده ناشناخته است.

وی افزود: رفتارهایی در هم تنیده شده، پیگیری ناشی از رفتار اجتماعی امروز را که تحت‌تأثیر رویکرد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کرده، سخت کرده است.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: امروز دنیای بدون مرز اطلاعات داریم که بر رفتار بشر حکومت می‌کند و هر رفتار از حوزه جغرافیایی خارج شده است.

امیری اصفهانی گفت: تمامی این اتفاقات، زمینه رفتارهای تنش‌آفرین و خطرزا را بیش از گذشته فراهم می‌کند و نظم اجتماعی را بر هم می‌زند.

وی در ادامه بر تعامل، تفاهم و همزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرد و گفت: این موضوع یک ضرورت عقلی است. در حالی که مدارای اجتماعی یک الزام است که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت، حقوق شهروندی و نظم عمومی مختل می‌شود.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اصل 40 قانون اساسی گفت: هیچ کس حق ندارد اعم از دولت و مردم برای اعمال حق خویش به تجاوز به منافع عمومی دیگری دست بزند.

وی در ادامه با بیان آنکه مبانی قانونی در رابطه با مدارا در حوزه‌های مختلف وجود دارد و بدون مدارا، آرامش در جامعه شکل نمی‌گیرد، گفت: در حال حاضر ما شاهد افت شاخص تاب‌آوری در جامعه هستیم و خطر جدی در ثبات مناسبات اجتماعی داریم که این عامل جدی در تشدید رفتارهای غیراجتماعی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز رو به افزایش است. پرونده‌هایی که متشکل از رفتار خشن و ناهنجاری‌هاست، در صدر فراوانی قرار دارد، ضرب و جرح، نزاع جمعی، قتل عمدی، اهانت، تهدید، خشونت خانگی، دعاوی خانواده، سوانح و تصادفات رانندگی در صدر فراوانی جرایم مورد رسیدگی در دستگاه قضاست که ریشه در عدم مدارا دارد.

وی بر بازمهندسی ارزش‌های اخلاقی تاکید کرد و گفت: خویشتنداری، بخشش و تحمل، گمشده‌های امروز نظام اجتماعی است که باید بازبینی شود.

امیری در ادامه با بیان آنکه نشاط اجتماعی یک نقیصه جدی است و مهارت تاب‌آوری باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا نقش مهمی در امنیت اجتماعی دارد، گفت: رسانه ملی نیز باید در توسعه فرهنگ مداراگرایی تاکید کند، در قوه قضاییه نیز نسبت به بازبینی این ارزش‌ها توجه کرده‌ایم و برای امسال برنامه‌های جدی داریم تا امنیت روانی و اجتماعی ارتقا یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28فروردین1396، کدخبر: 96012812419: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
قوه قضاییه در حوزه پیشگیری خیلی ضعیف است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین