پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها سبب افزایش روزهای آلوده در استان البرز شده است.

شعار سال : هیربد معصومی در جلسه کاهش آلودگی هوای استان که در سالن عمران استانداری با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد، با اشاره به افزایش تعداد آلودگی روزها در استان، اظهار کرد: طبق آمار متأسفانه در سال‌جاری 65 روز، هوای البرز ناسالم بوده است و در سال 93، 43 روز هوای ناسالم داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز به افزایش روزهای آلوده دامن زده است، افزود: بعد از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان، تکالیفی را دولت برای جلوگیری از آلودگی شهر کرج تصویب کرد. دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند و اگر اقدامات لازم را انجام ندهند، با آنها برخورد می‌شود.

این مسئول گفت: از شب گذشته با بارش برف و باران شرایط استان از وضعیت هشدار خارج شد.

معصومی ادامه داد: عموماً در شش ماهه دوم سال به لحاظ برودت هوا پدیده وارونگی را شاهد هستیم، علاوه بر اینکه بعضی از مکان‌ها همانند نیروگاه‌ها و صنایع نیز این وضعیت آلودگی را تشدید می‌کنند.

وی اظهار کرد: در استان البرز از 2 میلیون لیتر بنزین، بیش از یک میلیون لیتر آن با کیفیت یورو 4 توزیع می‌شود اما این اقدامات کافی نیست و باید تدابیر دیگری اندیشیده شود. مقرر شده تا لیست انتشار منابع آلوده کننده استان، مشخص و اقدامات لازم در خصوص منابع آلوده‌زا در استان انجام شود تا شاهد هوای سالم باشیم.

معصومی با اشاره به پیگیری موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان به منظور همجواری با پایتخت نیز گفت: البرز از نظر سرزمینی به تهران وصل است و لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه موجب افزایش روزهای آلوده در استان شده است، بنابراین درخواست‌های لازم را برای بازگشت تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان داشته‌ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 25 آذر 1394 کد مطلب : 94092514701 www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین