پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
"یانه ی کورده واری" (خانه کُردی) که یک موزه روستای است با هدف حفظ و شناساندن بیشتر فرهنگ کردستان در مریوان راه اندازی شد.

شعار سال: "یانه کورده واری" ساختمانی تازه ساخت با مصالح قدیمی براساس معماری قدیمی مناطق مختلف کردستان توسط کیان جهانی از فعالان فرهنگی ساخته شده است. این مکان تازه احداث شده و یا موزه میراث روستایی کردستان در مریوان و در خیابان سردوشی ها مکانی برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و معماری و لباس و خوراک و وسایل کار و زندگی مردم کردستان با تمام شرایط و ویژگیهای روستاهای استان در صد سال گذشته می باشد و به نوعی امکانات و زندگی روزانه یک خانواده کُرد در قدیم را نشان می دهد.

در این خانه کورد در حین بازدید از قسمتهای مختلف همزمان غذاهای محلی مثل انواع نانهای تنوری و ساجی، دوغ، ماست، روغن حیوانی ارائه و و پوشش مردمان آن دوران با لباس های کُردی زنانه و مردانه را به تصویر می کشد که در کنار وسایل و امکانات زندگی و ابزآلات کار و معماری آن دوران شیوه ای سنتی و زیبا را قطعاً با تصاویر زیبایی برای جامعه کنونی و نسلهای بعدی به یادگار ثبت خواهد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی زریور خبر، تاریخ انتشار 3اردیبهشت 1396، کد مطلب: 4795: www.zariwarkhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین