پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ایران با تولید سالانه ۲۵۰ هزار مهندس معادل آمریکا مهندس تولید می‌کند و مقام پنجمین تولیدکننده مهندس در دنیا را دارد.

شعار سال: سورنا ستاری در اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ با اشاره به اینکه ایران یکی از بهترین نیروهای انسانی را دارد، گفت: ایران پنجمین تولیدکننده مهندس در دنیاست که با آمریکا در این زمینه رقابت می‌کند.

وی ادامه داد: سالانه در ایران 250 هزار مهندس فارغ التحصیل می‌شوند که بخش عمده‌ای از آنها در حوزه IT هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه IT فلت‌فرمی است که باعث ایجاد اشتغال می‌شود گفت: آقای رئیس‌جمهور نیز تلاش زیادی برای ایجاد اشتغال دارند و از استفاده از IT استقبال می‌کنند.

ستاری یادآور شد: برای گسترش کاربردهای IT کمیته مشترکی را نیز برای بخش CT و داخلی‌سازی تجهیزات با وزارت ارتباطات تشکیل داده‌ایم که اگرچه پیشرفت‌ها قابل انتظار نبوده، اما پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه معاونت علمی در کنار فعالان IT و دانش‌بنیان است، گفت: به این شرکت‌ها توصیه می‌کنم که از امکاناتی که معاونت علمی برایشان درنظر گرفته استفاده کنند.

ستاری توضیح داد: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان درنظر گرفته شده و این در حالی است که بازدید از نمایشگاه الکامپ متوجه شدم که شرکت‌های شامل این معافیت از آن اطلاع ندارند.

وی همچنین با توصیه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای بهره‌گیری از امکانات معافیتی معاونت علم و فناوری گفت: اطلاعات شرکت‌ها در این زمینه در بسیاری موارد کافی نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26 آذر 1394، کد مطلب: 13940926000567: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین