پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
هواپیمای فضایی «ایکس-37 بی» نیروی هوایی آمریکا پس از یک ماموریت محرمانه دو ساله در پایگاه فضایی فلوریدا به زمین نشست.

شعار سال: هواپیمای "ایکس-37 بی" نیروی هوایی آمریکا پس از 718 روز گردش به دور زمین، در مرکز فضایی کندی ناسا در ایالت فلوریدا به زمین نشست. این فرود، پایان ماموریت مرموز و کاملا محرمانه هواپیمای "ایکس-37 بی" بود که در مه 2015 به هوا برخاست و بدون وقفه تا روز گذشته مشغول پرواز در مدار زمین بود.

نام ماموریت این هواپیمای فضایی "ابزار مدارگرد آزمایشی 4" (OTV-4) بود. همانطورکه از نام آن پیداست، این چهارمین آزمایش نیروی هوایی آمریکا با هواپیمای فضایی "ایکس-37 بی" بوده است. گفته می‌شود آزمایش چهارم نیز همانند سه آزمایش پیشین، اهداف جاسوسی داشت.

این هواپیمای فضایی در ماموریت خود فناوری‌هایی مانند تجهیزات سبک الکترومغناطیسیِ سامانه‌های پرواز را مورد آزمایش و مطالعه قرار داد. "ایکس-37 بی" ساخت شرکت بوئینگ است و 8.8 متر طول دارد. یکی از خصوصیات جالب آن، از زمین برخاستن به شکل عمودی و فرود به زمین به حالت افقی است. برخی از کارشناسان احتمال می‌دادند این هواپیما به منظور از کار انداختن ماهواره‌های متخاصم، به ماموریت اعزام شده است؛ اما نیروی هوایی آمریکا چنین نظریه‌ای را تکذیب کرد.

از موارد قابل توجه در خصوص هواپیمای فضایی "ایکس-37 بی"، می‌توان به جهت‌یابی و کنترل، سامانه‌های محافظت در برابر گرما، سامانه فوق پیشرفته هدایت، تجهیزات سامانه‌های پرواز و حالت خودکار، ورود به جو و فرود بر روی زمین اشاره کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 19 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 6080077: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین