پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیرش به پاکستان گفت: دولت پاکستان وعده کرده است تا حضور نظامی خود را در مناطق مرزی‌اش افزایش دهد.

شعار سال: محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیرش به پاکستان اظهار کرد: ما در این سفر با مقامات پاکستانی دیدار داشتیم و بحث‌های خوبی را پیش بردیم و آنها نیز وعده دادند که حضور خود را در مناطق مرزی ایران افزایش دهند تا مانع از حملات تروریستی از سوی مرزهای پاکستان به ایران شوند.

وی افزود: نکاتی که توسط سردار باقری مطرح شده نکاتی است که بر دفاع جمهوری اسلامی از خودش در برابر تروریسم تاکید دارد.

ظریف ادامه داد: ما امیدواریم که دولت پاکستان به درستی به وظایف خود عمل کند و مانع حملات تروریستی علیه ایران توسط اشرار از پاکستان شود.

وی در پاسخ به این پرسش که پیگیری موضوع اخذ رای از ایرانیان مقیم کانادا به کجا رسید، اظهار کرد: همین امروز هیاتی از وزارت خارجه کانادا در ایران است و این بحث را انجام می دهیم، با وزیر خارجه کانادا هم صحبت کرده ام و متاسفانه مقررات کانادا این است که رای گیری باید در اماکن دیپلماتیک انجام شود اما دولت گذشته کانادا اقدام به قطع رابطه سیاسی با ایران کرد و ما حضور دیپلماتیک در کانادا نداریم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در تماسی که با وزیر خارجه کانادا داشتم وی اظهار کرد که علاقه‌مند بودیم که این کار را انجام دهیم اما هنوز نتوانسته‌ایم به ترتیبات لازم برای انجام این کار در این انتخابات برسیم.

ظریف با اشاره به ادامه روند مذاکرات در این زمینه طی امروز اظهار کرد: ما وضعیت بسیار خوبی در آمریکا داریم و تعداد بسیاری شعب اخذ رأی در آنجا و سایر مناطق داریم و شهروندان ایرانی که مقیم کانادا هستند فعلا می توانند به شهرهای نزدیک خود در آمریکا مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم شرایطی را برای شهروندان ایرانی خارج از کشور فراهم کنیم که آنان هم با همان شور و نشاطی که هم وطنان شان در ایران به پای صندوق رای می روند، در خارج هم با همین نشاط حضور داشته باشند.

وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره حملات برخی کاندیداها به عملکرد این وزارت در زمینه دیپلماسی، گفت: دنیا دیپلماسی ما را دیپلماسی موفقی می‌داند و البته این موفقیت همان طور که رهبری تاکید کردند مرهون حضور مردم، صبر و سربلندی آنان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تابناک، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 96، کد مطلب: 692742: www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
یعنی برای یک رای 2000 دلار هزینه کنیم و بریم آمریکا؟ حالت خوشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین