پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۲۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
رئیس اتاق ایران با بیان اینکه تکثرگرایی در واحدهای صنعتی موجب هدررفت منابع شده است، گفت: ضعف در بسته‌بندی از موانع صادرات است.

شعار سال: رئیس اتاق ایراندر نشست بررسی مشکلات صنایع سلولوزیاظهارداشت: کاغذ و نوشتار از سنگ نوشته‌های اولیه تا نوشته‌های الکترونیک کنونی، در سیر تحول فرهنگی و تاریخ تمدن بشر نقش اساسی داشته‌اند در حالی که ما به این جنبه از صنایع سلولزی کم‌تر توجه کرده‌ایم.

غلامحسین شافعی افزود: قابل تصور نیست که اگر کاغذ نبود، در زمینه فرهنگی و اجتماعی چه وضعیتی داشتیم.شافعی همچنین با تأکید بر نقش صنعت کاغذ در بهداشت و سلامت جامعه هم گفت: سیر توسعه این صنعت خوب است اما باید بهتر شود.

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش افزود: یکی از ضعف‌های ما در بخش صادرات، ضعف در بسته‌بندی است و اگر قرار است صادرات ما تقویت شود باید در این زمینه پیشرفت کنیم.

شافعی با اشاره به سخنان یکی از حاضران در مورد تجمیع واحدهای کوچکتر برای متمرکز کردن ظرفیت واحدهای تولیدی گفت: این موضوع خیلی دردناک است و فقط مختص حوزه صنایع سلولزی هم نیست، تکثرگرایی در کشور، ما را دچار مصایب بزرگی کرده است. در همه صنایع دچار این درد بزرگ هستیم. مثلاً در مورد صنعت موتورسیکلت اگر از ترکیه تا ژاپن تعداد کارخانه‌های تولیدی موتورسیکلت را در نظر بگیریم می‌بینیم که تعداد کارخانه‌های ایران از این کشورها بیشتر است.

رئیس اتاق ایران افزود: علی رغم اینکه برای ایجاد واحدهای جدید ظرفیت‌سنجی انجام نشده، همچنان کارخانه‌های جدید ایجاد می‌شوند که این موضوع ناشی از یک نگاه تکثرگرایی است که در همه بخش‌ها حاکم است.

شافعی ضمن تأکید بر توسعه صنایع کوچک و متوسط گفت: تعریف واحدهای کوچک و متوسط در کشور ما با کشورهای دیگر متفاوت است؛ در کشورهای دیگر میان این واحدها تقسیم کار وجود دارد. اما در کشور ما روند ایجاد واحدهای کوچک منابع زیادی را هدر می‌دهد، با توسعه صنعتی هم فاصله زیادی دارد و کمکی به این روند نمی‌کند.

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: مواردی مانند بهره بانکی، نرخ مالیات و تعرفه گمرکی همه ابزارهای توسعه هستند، نه هدف اصلی. درحالی‌که ما ابزار را به عنوان هدف گرفته ایم و باید برای تغییر این نگاه اقدامات اساسی انجام دهیم.

همچنین در ادامه این نشستمدیر کل دفتر صنایع سلولزی و شیمیایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت فعلی صنایع سلولزی اظهارداشت: بیش از شش هزار واحد در زمینه صنایع سلولزی مجوز فعالیت صنعتی در کشور وجود دارند و اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر با بیش از ۵ درصد ارزش افزوده کل صنعت هم به صنایع سلولزی اختصاص دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 96، کد مطلب: 664304: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
فقط نق بزن تو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین