پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
دبیر ستاد ساماندهی دریای خزر در مازندران گفت که 350 نقطه حادثه خیر در سواحل مازندرانی دریای خزر برای جلوگیری از شنا با تابلوی ' شنا ممنوع ' نشانه گذاری شده است .

شعار سالعیسی قاسمی طوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 900 ناجی غریق هم برای 300 نقطه حادثه خیز دریای خزر که بیشتر مورد اقبال مسافران قرار می گیرد ، در نظر گرفته شده و مستقر شده اند.

وی گفت : ناجیان غریق مستقر در نقاط حادثه خیز ساحل خزر در مازندران موظفند تا از شنا مسافران در این نقاط که حدود 90 درصد غرق شدگان سنوات گذشته را به خود اختصاص دادند ، جلوگیری کنند.
طرح سالمسازی دریا در 338 کیلومتر از سواحل دریای مازندران برای شنای تابستانی با ساماندهی 98 نقطه شنا آزاد برای مسافران و ساکنان این خطه شمال کشور از اول خرداد شروع شد.

** واگذاری امداد و نجات به هلال احمر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران همچنین گفت که در فصل شنا در این استان همانند سال قبل امداد و نجات به جمعیت هلال احمر این استان واگذار شده است.
وی افزود : بزودی چند دستگاه آمبولانس از محل اعتبار استانی برای خدمات رسانی به دریا زدگان در اختیار هلال احمر مازندران قرار می گیرد.
در سال گذشته 79 نفر در سواحل دریای خزر در مازندران جان خود را از دست دادند که افزون بر 95 درصد از غرق شدگان مسافران تابستانی بودند و از لحاظ تقسیمات جغرافیایی استان های تهران و سه گانه خراسان بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
با اجرای طرح سالمسازی دریا در سواحل مازندران از سال 92 تا 95 آمار غرق شدگان در این منطقه افزون بر 63 درصد کاهش یافت.
براساس آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران ، مازندران نخستین شهر مسافرپذیر در تابستان 95 بود و در تعطیلات عید فطر نیز حدود 2میلیون مسافر از ساحل خزر در مازندران استفاده کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 3 خرداد 96، کدمطلب82543421 (6001994)، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین