پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
چهارم خردادماه روز بزرگداشت مقاومت و ایستادگی مردمی است که برای نجات کشور و هموطنانشان از همه چیز خود گذشتند و برای رسیدن به هدف والای خود ذره ای درنگ نکردند.

شعار سال: چهارم خردادماه سالروز آسمانی شدن شهدایی است که برای نجات هموطنان خود و فدای جان خود سر از پا نشناختند و بی گدار به دریا زدند، بزرگ مردانی که تنها سرمایه خود که جانشان باشد را تقدیم کردند و با خون خود سدی محکم در برابر دشمن ساختند که چندین کشور قدرتمند دنیا هم نتوانست از چنین سد محکمی عبور کنند.
چهارم خرداد بیانگر درماندگی دشمنی است که با کمک ابرقدرتها نیز نتوانست از سد رزمندگان جان بر کف دزفول گذر کند و به دلیل ضعف و ناتوانی در شکت رزمندگان 176 بار با انواع موشک‎های 3 ، 6 و 9 متری ، 2500 گلوله توپ و 300 حمله هوایی شهر دزفول را بمباران کرد.
تخریب قریب 19 هزار واحد مسکونی هم نتوانست مردم مقاوم دزفول را از ایثار بازدارد و مردم دزفول قهرمان با تقدیم 2600 شهید توانستند دین خود را به اسلام ادا کنند .
در میان این همه ایثار و از خود گذشتگی جانبازان هشت سال دفاع مقدس ماندند و شهری ایستاده و هزاران زخم که هر کدام بیانگر دردی بی پایان است که هیچ مرهمی ندارد.
دردهای جانبازانی که در میان همهمه زندگی به فراموشی سپرده شد در حالی که این جانبازان برای رفع امورات زندگی خود با مشکلات جدی روبرو هستند ،ایثار چنین جانبازانی که هنگام سخن گفتن هیچ کلامی به زیبایی خاطرات همرزمان شهیدشان بر لبانشان نقش نمی بندد و زیبایی اشک گونه هایشان را خیس می کند بیان کردنی نیست.
بیان رشادت جانبازی که جان فشانی در برابر تانک های دشمن بعثی را به دیدن نوزاد نورسیده اش ترجیح داد و چندین بار مصدوم شد و چندین سال از بهترین سالهای عمرش را در خاک و خون گذراند ممکن نیست.
شهرستان دزفول بیش از چهار هزار جانباز دارد که از این تعداد ۸۰۰ نفر جانباز موشکی ،۷۰۰ نفر جانباز اعصاب و روان،۳۵۰ نفر جانباز شیمیایی،۲۰ نفر جانباز قطع نخاع و ۱۵۰ نفر جانباز قطع عضو هستند.
به منظور تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 03 خرداد 1396، کد مطلب: 82544369: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین