پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان اعلام کرد: فاز نخست کلینیک تخصصی ام اس زنجان توسط یک خیر با10 میلیارد ریال اعبتار درحال احداث است که هم اکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شعار سال: جمال وثوق افزود: این فاز دارای بخش های اورژانس، داروخانه، دندانپزشکی تا پایان شهریور امسال به بهره داری می رسد.
وی یادآوری کرد: کلینیک تخصصی ام اس زنجان در 4 طبقه و زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع با کارکردهای جداگانه از جمله زیرزمین با کاربری فیزیوتراپی، آزمایشگاه، بستری بیماران در مرحله تشخیص و بالینی و محل اقامت بیماران پیش بینی شده است.
وثوق افزود: تا پایان سال گذشته کلینیک تخصصی ام اس این استان 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تلاش می شود با بهره گیری از ظرفیت های خیرین، این پروژه پیش از موعد به بهره داری برسد.

وی بیان کرد: تا کنون 30 میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده و بالغ بر 100 میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن مورد نیاز است که این منابع از طریق مشارکت خیرین تامین خواهد شد.
سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان ادامه داد: عملیات احداث این پروژه طی سال 92 آغاز شد و پیش بینی می شود ، تمامی بخش های این پروژه تا 2 سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی ابراز کرد: در صورت موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز تحقیقات ام اس کشور به این مکان انتقال خواهد یافت و و تحقق این موضوع تحولی را بوجود خواهد آورد.
به گفته وی، تاکنون 1500یک هزار و 500بیمار مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده که برای 805 بیمار پرونده تشکیل شده و تاکنون در تامین داروهای مورد نیاز مشکل نداشته است.

ام اس (MS) یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می دهد.
سیستم ایمنی بدن به طور معمول عوامل خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها را مورد هدف قرار می دهد، اما در بیماری های خودایمنی، به اشتباه بافت های نرمال از بین می روند. لوپوس و آرتریت روماتوئید نیز جزء بیماری های خود ایمنی محسوب می شوند.
در بیماری ام اس، سیستم ایمنی به میلین حمله می کند. میلین به غلاف چربی اطراف سلول های عصبی گفته می شود. میلین آسیب دیده سبب به وجود آمدن تصلب بافت می شود که نام بیماری نیز از همین واژه گرفته شده است.
زمانی که پوشش میلین یا بافت های عصبی آسیب می بینند، ارسال پیام های عصبی مختل می شود که عوارض مختلفی دارد.
در حال حاضر بیش از 2.3 میلیون نفر در سراسر جهان به ام اس مبتلا هستند و میزان آن در زنان تقریبا سه برابر مردان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 03 خرداد 1396، کد مطلب: : www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین