پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم سردار سید حمید تقوی فر و با نگاهی به زندگی وی از کتابی با نام «ابو مریم» رونمایی شد.

شعار سال: مراسم رونمایی از کتاب ابومریم ویژه شهید مدافع حرم سردار سرتیپ حاج حمید تقوی فر شامگاه جمعه با حضور خانواده‌های شهدا، همرزمان شهید و مردم در مسجد صاحب الزمان (عج) اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان ویژگی‌های این شهید اظهار کرد: برای معرفی شهید تقوی فر همین بس که وی فردی با ایمان و اهل تقوا و زهد، دارای شجاعت و صلابت همراه با آرامش و معنویت بود.

وی ادامه داد: متاسفانه امثال شهید تقوی در کنار ما زیستند ولی ما آنان را نشناختیم.

حجت الاسلام شفیعی گفت: شهید تقوی مزد سال‌ها جهاد و ایثارش را به بهترین شکل و در بهترین مکان در جوار مرقد امامین عسکریین (علیهم السلام) از خدا گرفت و با دهانی روزه به دیدار معبود شتاقت.

در ادامه این مراسم همسر این شهید والامقام عنوان کرد: از ویژگی‌های این شهید زیاد شنیده‌اید ولی تنها ویژگی که کمتر از شهید تقوی فر گفته شده است نگاه وی به فرهنگ بود.

پروین مرادی تصریح کرد: شهید حمید تقوی فر نگاه عمیقی به فرهنگ داشت و معتقد بود باید این فرهنگ اصیل اسلامی شیعی را به جهان معرفی کرد.

وی افزود: شهید تقوی اعتقاد داشت اگر ما فرهنگمان را به دنیا معرفی کنیم خواهید دید که چقدر مشتری خواهد داشت.

همسر شهید تقوی فر بیان کرد: روزی شهید به من گفت: ما که می‌جنگیم کاری حسینی می‌کنیم ولی شما که می‌مانید باید کاری زینبی کنید و از شهید و راهش بگویید تا آیندگان بدانند که برای این انقلاب و اسلام چه کردیم.

در این مراسم همچنین سردار عباس سرخیلی از همرزمان شهید به بیان خاطراتی از روزهای جنگ تحمیلی و سالهای بعد از آن پرداخت و عنوان کرد: بعد از جنگ هم شهید تقوی بیکار ننشست بلکه در عرصه‌های دیگری وارد و همچنان با آن روحیات و اخلاصش در جبهه‌های دیگر مشغول به کار شد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین کارهای شهید حمید تقوی فر راه اندازی بسیج مردمی عراق با پشتیبانی و همکاری جوانان عراقی بود.

سرخیلی گفت: شهید همیشه می‌گفت باید با دشمن جنگید حالا دشمن می‌خواهد در کشورت باشد یا کیلومتر‌ها دور‌تر از وطنت.

این همرزم شهید عنوان کرد: مهم‌ترین خواسته شهدا از ما پیروی از ولایت و رهبری است و اگر می‌خواهید مدیون آنان نباشید، پیرو راه ولایت فقیه باشید.

در پایان این مراسم سجاد محمدی نویسنده این کتاب با تشکر از خانواده شهید تقوی بابت همکاری در گردآوری این مجموعه بیان کرد: کتاب «ابو مریم» در پنج فصل و دو زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

وی گفت: این کتاب شامل مجموعه‌ای از خاطرات، سخنرانی‌های کمتر منتشر شده از این شهید والامقام و صحبت‌های شخصیت‌های کشوری و لشکری و اشعاری در وصف شهید تقوی و تصاویر وی از کودکی تا لحظه شهادت است.

در پایان این مراسم از کتاب «ابومریم» با حضور خانواده شهید تقوی و همرزمانش رونمایی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 آذر 1394، کد مطلب: 3003417: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین