پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، با بیان اینکه تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که از برجام چیزی عاید ایران نشود، گفت: رفتار آمریکا در دو، سه ماه گذشته بار دیگر نشان داد که کوتاه آمدن، هیچ‌گاه عایدی برای ایران نخواهد آورد.

شعار سال: حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، در واکنش به سخنان سیف رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه «تقریباً هیچ چیز از برجام عاید ایران نشده است»،‌ اظهار داشت: طبق تجربه‌ای که ما از سال‌ها پیش نسبت به آمریکایی‌ها داریم، این کشور به هیچ‌ قیمتی حاضر نیست به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: آمریکا به‌دنبال منافع خود و تحکیم سلطه اقتصادی و فرهنگی خود در جهان، به‌خصوص غرب منطقه آسیا است که البته با پیروزی انقلاب اسلامی، سلطه آمریکا در منطقه متزلزل شده است. حال تلاش می‌کند با جمهوری اسلامی مقابله کند تا مجددا به سلطه گذشته خود برگردد.

کلانتری با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه آمریکا بر تعهدات خود پایبند نبوده است، گفت: آمریکایی‌ها با حیله و خدعه‌های مختلف تلاش می‌کنند از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کنند و درخصوص برجام نیز همین وضعیت در حال تکرار است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از دو، سه ماه گذشته که ایران به تعهدات خود طبق برجام عمل کرده، نشان دادند که تلاش می‌کنند چیزی از برجام عاید جمهوری اسلامی نشود، تعهدات یک‌طرفه پیش برود و بدون اینکه امتیازی بدهند، امتیاز بگیرند.

وی اضافه کرد: ما باید به جای چشم دوختن به خارج، به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم و راهی که رهبری نشان ما دادند را طی کنیم. به وعده‌های آمریکا دلخوش نباشیم و از تهدیدات آنها به هراس نیفتیم.

کلانتری با بیان اینکه انتظار مردم از دولت این است که در مواجهه با بدعهدی‌های آمریکا،‌ از موضع قدرت عمل کند، گفت: وقتی ملت بدعهدی‌های آمریکا را در طول سالیان متمادی تجربه کرده،‌ قطعا اجازه تسلیم شدن مقابل آمریکا را نمی‌دهد و خوب است دولت در این خصوص جدی‌تر عمل کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، در پایان خاطرنشان کرد: کوتاه آمدن در مقابل آمریکا هیچ عایدی و نفعی برای ملت نداشته و از دشمنی آمریکا کم نکرده است. وقتی آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، ما نیز این حق را داریم که به تعهدات‌مان عمل نکنیم و انتظار داریم دولت در این خصوص جدی‌تر عمل کند.

با اندکی تلخیص و ضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28 فروردن 1395 ، کد مطلب: 13950128000643 www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین