پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
ترزا می، ‌نخست وزیر بریتانیا،‌ در سخنانی به مناسبت حمله شنبه شب لندن گفت: اعتقاد داریم که با روند جدیدی از تهدیدهای تروریستی مواجهیم.در این حمله، ۱۰ تن از جمله سه مهاجم کشته و ۴۸ تن نیز زخمی شدند.

شعار سال: به نقل از رویترز،‌ خانم می با اعلام این موضوع در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که حملات تروریستی نشانگر اسلام انحرافی است و استراتژی ضد تروریستی بریتانیا نیاز به تجدید نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست وزیر بریتانیا همچنین از شرکت های بین المللی خواست تا فضای اینترنت را بر روی گروه های تندرو ببندند.در همین حال، اکثر احزاب محافظه کار، کارگر، لیبرال دموکرات و حزب ملی اسکاتلند مبارزات انتخاباتی در این کشور در روز یکشنبه را متوقف کردند.

نخست وزیر بریتانیا در این ارتباط اشاره کرد که مبارزات انتخاباتی از روز دوشنبه ۱۵ خرداد از سر گرفته می شود و انتخابات هم بر اساس برنامه ریزی ها برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر خبر می رسد مقام‌های بهداشتی و درمانی بریتانیا اعلام کرده‌اند که حال ۲۱ نفر از مجروحان حمله شنبه شب سوم ژوئن (۱۳ خرداد) وخیم است. بنا بر اعلام پلیس در حمله افراد مسلح به چاقو به رهگذاران در محله‌هایی در مرکز لندن تا کنون ۷ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شده‌اند.


به گفته ترزا می، سه حادثه اخیر لندن و منچستر از نظر سازمانی به هم مرتبط نبوده اما یک "ایدئولوژی شیطانی" هر سه حمله را به هم ربط می‌دهد. او این "ایدئولوژی افراطی" را "تفسیری انحرافی" از اسلام و حقیقت عنوان کرد و از مردم کشورش خواست که برای مقابله با آن متحد شوند.

"
می" گفت که دیگر تحمل بریتانیا تمام شده و این روند باید متوقف شود.بر اساس تازه‌ترین اطلاعیه دفتر نخست‌وزیر، ۴۸ نفر در مجموع در بیمارستان هستند که حال بعضی از آنان وخیم است. ۱۲ نفر هم در رابطه با این حمله در شرق لندن دستگیر شده‌اند.

حال بعضی از ۴۸ زخمی وخیم است. پس از این حادثه، خودرو به راه خود ادامه داد و در نزدیکی بازار "بارو مارکت" یکی از سرنشینان پیاده شد و چندین نفر را با چاقو زد.هر سه مهاجمان ظرف کمتر از ۸ دقیقه پس از آغاز حمله، با شلیک نیروهای پلیس از پا درآمدند. بیشتر اینجا بخوانید: حمله لندن؛ تا حالا چه می‌دانیم؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت پارسینه، تاریخ انتشار 14 خرداد 96، کد مطلب: 360281:www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین