پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۵۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران از آمادگی بنادر عباس، بوشهر و لنگه برای صادرات محصولات غذایی و میوه و تره‌بار از هفته آینده خبر داد و گفت: مذاکراتی در حال انجام است و تا هفته آینده تکلیف صادرات به قطر مشخص خواهد شد.

شعارسال: سید رضا نورانی ابراز کرد: بازار هدف صادراتی محصولات کشاورزی ایران کشورهای حاشیه خلیج فارس است و با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌های خوبی در این حوزه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ایران با تولید 128 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و برخورداری از تنوع اقلیمی از توانمندی خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی برخوردار است، افزود: با توجه به تنش ایجادشده در روابط میان قطر با کشورهای عربی، امکان تأمین تمامی نیازهای قطر به محصولات کشاورزی وجود دارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: هماهنگی لازم برای حمل‌ونقل محصولات درخواستی قطر از طریق کشتیرانی والفجر انجام شده است و این آمادگی وجود دارد که از بنادر عباس، بوشهر و لنگه خدمات صادراتی به قطر انجام شود.

نورانی اظهار کرد: مذاکراتی در حال انجام است و تا هفته آینده تکلیف صادرات به قطر مشخص خواهد شد که آنها چه‌مقدار درخواست محصولات غذایی و میوه و تره‌بار دارند تا تأمین کنیم البته این ظرفیت وجود دارد که در صورت درخواست قطر، صادرات محصولات کشاورزی و غذایی به این کشور از هفته آینده آغاز شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی روزانه 40 تا 50 کانتینر میوه و تره‌بار به کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ویژه امارات صادر می‌شود، ادامه داد: با این توانمندی و اعمال تغییرات می‌توانیم حجم وسیعی از مواد غذایی و پروتئینی و شیلات را به قطر صادر کنیم.

نورانی گفت: در حوزه خلیج فارس با وجود رقبای قدرتمند، محصولات ما از کیفیت بالایی برخوردارند و بسته‌بندی و نحوه حمل ما در حد استانداردهای جهانی است ضمن اینکه زمان حمل بار از بوشهر تا قطر از مسیر دریایی فقط 8 ساعت و از مسیرهای دیگر تا 12 ساعت است البته مسیرهای هوایی هم برای صادرات به قطر وجود دارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اعلام اینکه "در بحث محصولات باغی جزو 7 کشور اول تولیدکننده دنیا هستیم" گفت: با این ظرفیت می‌توانیم حضور جدی و چشمگیر در قطر داشته باشیم و نیازهای غذایی آنها را برطرف کنیم ضمن اینکه برآورد ما نشان می‌دهد 3 تا 4 میلیارد دلار مصرف محصولات غذایی وارداتی قطر است که می‌توانیم از طریق بنادر دو کشور این نیازها را پوشش دهیم.

نورانی گفت: بیشترین صادرات محصولات غذایی ما در شرایط کنونی به امارات و کویت است اما این توانمندی را داریم که علاوه بر کشورهای یادشده و قطر به عربستان و دیگر کشورهای اسلامی و همسایه نیز محصولات کشاورزی و غذایی خود را صادر کنیم.

وی با ابراز اینکه "وضع کیفی محصولات غذایی و کشاورزی ما در حوزه لبنیات و میوه و تره‌بار بسیار مطلوب است" اضافه کرد: البته موردی که موجب شد در بازار روسیه موفق نباشیم به‌علت تعرفه‌های بالا و وجود بوروکراسی اداری در این کشور و تأخیر در تصمیم‌گیری ما بود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با یادآوری اینکه تنوع محصولات غذایی و کشاورزی ایران بسیار بالاست، افزود: از 13 اقلیم دنیا 11 اقلیم را دارا هستیم ضمن اینکه کشت گلخانه‌ای ما نیز در حال رشد روزافزون است و در بخش محصولات زراعی و به‌ویژه محصولات جالیزی از انواع سبزیجات، صیفی‌جات و میوه‌های جالیزی تنوع و امکانات بسیار خوبی داریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17خرداد1396، کدخبر: 1429346: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
چه بازاری بشه برای بعضی ها. تو رو خدا آبروی ما رو پیش قطری ها حداقل بنرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین