پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کتاب«کیفیت زندگی شهری» تعاریف، شاخصها، سازه ها ارزیابی تطبیقی و راهبردها، نوشته مجتبی یزدانی برای نوبت اول امسال از سوی انتشارات تیسا روانه بازار نشر شده است.

شعار سال: کیفیت زندگی شهری در حالی که مفهومی چند بعدی و بینا رشته ای است، به طور هم زمان دارای ابعاد عینی و ذهنی نیز هست؛ از این رو برنامه ریزان و سیاست گذارن شهری باید در عین اینکه به شاخصهای کالبدی و کمّی کیفیت زندگی توجه می کنند به رضایت مندی، آرزوها و ذهنیت شهروندان نسبت به آن شاخص کمّی نیز باید توجه داشته باشند.

کیفیت زندگی و شاخصه های گسترده کمّی و کیفی آن، در امتداد دیگر مولفه های شهری است که در برنامه ریزی شهری مدرن بدان توجه می شود. مولفه هایی چون محله گرایی، سلامت شهری، بهبود سکونت گاه های شهری، مبلمان شهری، سرمایه اجتماعی و فرهنگی، توسعه انسانی و ... همگی با یکدیگر هم افزایی دارند.

این کتاب می کوشد با نشان دادن شاخص های مختلف کمّی و کیفی کیفیت زندگی، و بررسی آسیب شناختی وضعیت ایران از این منظر، و ارائه سیاست گذاری های لازم در راستای آن به روشن شدن نظری و راهکارهای عملی بهبود این مولفه در برنامه ریزی شهری یاری رساند.

هدف این کتاب، پرداختن به کیفیت زندگی به عنوان طرحی پژوهشی برای سنجش کیفیت زندگی در منطقه یا شهری خاص نیست، بلکه در صدد پرداختن به کیفیت زندگی از زوایای مختلف، بررسی شاخصهای آن(به طور کلی) و ارائه سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های معطوف به آن است.

کیفیت زندگی شهری: تعاریف و رویکردها و شاخصها از منظر نظری، بررسی ابعاد و شاخصهای کیفیت زندگی شهری از منظر سازمانها و نهادهای آموزشی، کیفیت زندگی شهری: شاخص ها، سنجه ها، کارکردها و سایر شاخصهای اقتصادی و اجتماعی، بررسی تطبیقی و آسیب شناختی کیفیت زندگی در ایران، راهبردهای برنامه ریزی و سیاست گذاری شهری مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی، فصول پنجگانه این کتاب را تشکیل می دهند.

بررسی تطبیقی کیفیت زندگی شهری(سطح عینی و کمی) جهان در نگاهی تطبیقی(رتیه بندی اکونومیست)، هراره زیمباوه، داکار، بنگلادشپورت موسی، گینه نو، داکا، لاگوس نیجریه، داکا، سنگال، الجزیره، الجزایر، کراچی پاکستان، دوالا، کامرون، تهران، ایران، کولومبو، سریلانکا، متروی تهران، شاخص های خدمات عمومی و کیفیت زندگی و مسکن در شهرهای بزرگ، و موارد زیاد دیگر، مباحثی مطرح شده در این کتاب هستند که نویسنده به آنها پرداخته است.

کتاب «کیفیت زندگی شهری، تعاریف، شاخصها، سازه ها ارزیابی تطبیقی و راهبردها»، نوشته مجتبی یزدانی برای نوبت اول امسال در ۱۶۰ صفحه از سوی انتشارات تیسا روانه بازار نشر شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 آذر 1394، کد مطلب: 3003435: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین