پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان گفت: اکثر دامداران شیر تولیدی خود را تحویل کارخانه های شیر می دهند و با وجود اینکه قیمت شیر طبق مصوبه تعیین می شود، اما مشاهده می شود که کارخانه ها خود اقدام به تعیین قیمت شیر کرده و در حق دامدار بی مهری می کنند.

شعار سال: جواد ابراهیمی با اشاره به اینکه اتحادیه دامداران خوزستان حدود 14هزار عضو دارد اظهار کرد: در استان خوزستان به همین میزان دامدار وجود دارد،که عضو اتحادیه نبوده و در برخی موارد از خدمات اتحادیه بهره می‌برند.

وی یکی از برنامه‌های مهم اتحادیه دامداران خوزستان را تامین نهاده‌های ارزان قیمت برای دامداران برشمرد و گفت: این موضوع باعث پایین آمدن قیمت تمام شده دام و فرآورده دامی می‌شود که هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع دامدار است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: اتحادیه دامداران خوزستان یک اتحادیه جامع است، که در خصوص تمام کارهای دامداران در زمینه تولید و فروش محصولات فعالیت گسترده دارد و باید ما در این زمینه به فکر تکمیل چرخه باشیم و کمک به دامداران در راس این چرخه قرار بگیرد.

ابراهیمی، تولید و توزیع شیر، تهیه نهاده‌های دامی دامداران با هزینه‌های کمتر و کیفیت بالاتر همچنین وارد شدن به چرخه تولید گوشت از اهداف مهم اتحادیه دامداران خوزستان است.

وی ادامه داد: اکثر دامداران شیر تولیدی خود را تحویل کارخانه‌های شیر می‌دهند، و با وجود اینکه قیمت شیر طبق مصوبه تعیین می‌شود، اما مشاهده می‌شود،که کارخانه‌ها خود اقدام به تعیین قیمت شیر کرده و در حق دامدار بی مهری می‌کنند.

ابراهیمی افزود: کارخانه داران علاوه بر اینکه پول دامدار را پس از 3 تا 4 ماه پرداخت می‌کنند، سبب می‌شوند دامدار برای تهیه نهاده‌های خود با مشکل روبرو شود.

ابراهیمی با اشاره به وجود دلال در چرخه خرید و فروش دام توضیح داد: قیمت دام زنده گوساله حدوداً کیلویی 12هزار تومان است، اما همین دام در بازار تا دو برابر و حتی در برخی موارد تا 3 برابر قیمت دام زنده عرضه می شود و بخش زیادی از این اختلاف قیمت در جیب دلال می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان در پایان از جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و شهرداری در خواست کرد: یک کشتارگاه را در اختیار اتحادیه دامداران قرار دهند، تا عرضه دام توسط خود اتحادیه باشد، تا هم به سود مصرف کننده و هم تولید کننده تمام شود.

اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان خوزستان، تاریخ انتشار 22 خرداد 96، کد مطلب: 13960322001039:www.khuzestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین