پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین رسالت امروز توصیف کرد.

شعارسال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه 30 آذرماه در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران با قدردانی از زحمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگر، گفت: وزیر بهداشت خود از خانواده بزرگ ایثارگران و برادر شهید و همواره پیگیر مسائل ایثارگران، به‌ خصوص در حوزه درمان و سلامت هستند.

وی به مشکلات مختلفی که از سوی دشمنان برای کشورمان به وجود آمده است اشاره کرد و گفت: در 37 سال پس از انقلاب اسلامی، کشور ما فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. از روزهای نخست گروه‌های مختلف وارد عرصه شدند و با انقلاب اسلامی به مخالفت پرداختند و هر روز از گوشه و کنار به ایجاد مشکلات مختلف پرداختند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد ادامه داد: در حوادثی چون انفجار حزب جمهوری اسلامی و نمونه‌های بسیار زیاد مشابه آن، بهترین خدمتگزاران این کشور به شهادت رسیدند. پس از این دوران جنگی نابرابر را به کشور ما تحمیل کردند که 8 سال به طول انجامید و شهادت حدود 230 هزار نفر، جانبازی 505 هزار نفر و اسارت 42 هزار نفر از عزیزترین فرزندان این کشور را به دنبال داشت.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی در سال جاری گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت خود این سال را «سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام نهادند تا از طریق این همراهی و همدلی، به مقابله با دشمنان خود بپردازیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز شاهد هستیم دشمنان اسلام، با نام اسلام و مسلمانان وارد صحنه شده‌اند تا چهره اسلام را تخریب کنند. با توجه به تمام این مشکلات، همه ما وظایفی داریم که اولین مورد آن تلاش برای ایجاد وحدت در جامعه است تا همدلی و هم‌زبانی به‌صورت کامل جریان داشته باشد. وظیفه بعدی تبعیت کامل از فرامین مقام معظم رهبری به‌عنوان ستون خیمه انقلاب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی یکی دیگر از وظایف امروز مردم و مسئولان را حمایت از دولت عنوان کرد و گفت: این دولت مورد حمایت مقام معظم رهبری است و با رأی بالا انتخاب شده است. دولت تا امروز نیز به وعده‌های خود عمل کرده است و به‌خصوص در مورد مسئله تحریم‌ها به نتیجه رسید و شعار ما باید حمایت از دولت باشد. مورد مهم دیگر نیز حرکت پیرامون اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب است.

وی یکی از رویکردهای مهم حرکت بنیاد شهید و امور ایثارگران را حفظ آرامش در بین ایثارگران عنوان کرد و گفت: از تمام همکاران و مشاوران محترم وزرا در امور ایثارگران نیز تقاضا دارم همین رویکرد را در زمینه ایجاد آرامش دنبال کنند. همچنین در مسیر حل مشکلات ایثارگران لازم است با مسئولان و خود ایثارگران تعامل مثبت داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مهم‌ترین رسالت امروز را توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: همه‌چیز ما وابسته به فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت است و باید همواره در جهت نشر، توسعه و رشد این فرهنگ بکوشیم. ما 22 اسفندماه را به‌عنوان بزرگداشت روز شهید پیش رو داریم و باید بکوشیم روند رو به رشد برگزاری بزرگداشت این روز و آشنایی مردم با آن، همچنان ادامه داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1دی1394، کدخبر: 94100100310: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین