پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت لازم نیست که همیشه در جبهه ها باشد، بلکه همه جا می توانیم این فرهنگ را داشته باشیم و آن را تقویت کنیم و به این ترتیب انقلاب اسلامی ما بیمه خواهد شد.
شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی روز سه شنبه در دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را اجتماعی کنیم، افزود: جشنواره ملی ایثار که دومین سال خود را می گذراند با همت بنیاد شهید و همچنین با همکاری وزارتخانه های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، علوم و تحقیقات و فناوری و همچنین حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

شهیدی ادامه داد: بر اساس فرمان امام خمینی (ره) در سال 1365 که تاکید فرمودند که امور تحصیلی فرزندان ایثارگران در اولویت باشد، بنیاد شهید طرح شاهد را برنامه ریزی کرده و و رویکرد این طرح از کودکستان تا دانشگاه است و این طرح بعد از 32 سال با سعی و تلاش اجرایی شده است و امیدواریم که بتوانیم در این راه به نحو احسن انجام وظیفه کرده باشیم.

رئیس بنیاد شهید در خصوص این جشنواره نیز تصریح کرد: در جامعه ایثارگران 158 هزار فرزند ایثارگران در دانشگاه ها تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: همچنین 46 هزار فرزند ایثارگران در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس مشغول تحصیل هستند.

شهیدی خاطرنشان کرد : همچنین 2500 نفر ار فرزندان ایثارگران نیز در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل علوم دینی و2800 نفر از خانواده‌های معظم ایثارگران نیز عضو هیات علمی دانشگاه ها هستند.

شهیدی با اشاره به اینکه اولین دوره جشنواره ملی ایثار در سال 95 برگزار شده است گفت: افزایش نشاط تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ایثارگران و همچنین معرفی و ارج نهادن به این دانش آموزان و دانشجویان و معرفی استعدادهای برتر دانشجویی و دانش آموزی و زمینه سازی برای ورود این دانشجویان و دانش‌آموزان به رقابت های آموزشی در داخل و خارج از کشور از اهداف برگزاری این جشنواره است.

شهیدی با بیان اینکه در دومین جشنواره ملی ایثار 71 نفر از برترین ها که از طریق این کمیته معرفی شده اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند، افزود: 18 نفر از این افراد از سوی کمیته‌های دانشگاه آزاد، 12 نفر در سطوح یک، دو، سه و چهار حوزوی از سوی مدیریت حوزه علمیه قم و همچنین 11 نفر از دانش آموزان منتخب در مقاطع گوناگون از سوی آموزش و پرورش معرفی شده اند که مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: ۴ ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 82895727 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
این فرهنگ در بطن جامعه ایرانی وجود داشته است و بخشی از فرهنگ همه مردم شده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین