پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
برادر شهید پاکنژاد گفت: دکتر هر روز پیش از رفتن به سر کار، به دستبوسی پدر و مادر می‌رفتند و می گفت بوسیدن دست والدین ثواب دارد.

شعار سال: دکتر سید عباس پاکنژاد نماینده سابق مردم یزد با بیان اینکه در زمان شهادت برادرم در عراق در اسارت به سر می بردم اظهار کرد: یک روز خواب دیدم که مادرم ناله کنان توی سر می زند و اوضاع خانه آشفته است و همه در آنجا جمع شده اند، خیلی نگران شدم بدلیل اسارت، من هیچگونه اطلاعی از خانواده ام نداشتم و نمی توانستم از احوال آن ها باخبر باشم.

وی افزود: سه سال بعد ما به اردوی در منطقه الانبار بردند، یکی از برداران کرمانی وقتی فامیلم را شنید از من سوال کرد با دکتر سید رضا پاکنژاد چه نسبتی داری و من در جوابش گفتم برادم است، یک لحظه سکوت کرد و ناراحت شد. فهمیدم که اتفاقی افتاده از او پرسیدم اتفاقی افتاده، اگر خبری از بردارم داری به من بگو وی در جواب گفت ایشان شهید شدند.

نماینده سابق مردم یزد با اشاره به اینکه دعای پدر و مادر همیشه پشت سر شهید پاکنژاد بود اذعان کرد: شهید هر روز پیش از رفتن به سر کار، به دستبوسی پدر و مادر می‌رفتند و می گفت بوسیدن دست والدین ثواب دارد.

وی بیان کرد: شهید پاکنژاد در بیست سالگی شبی در خواب دیده بود که در حال خواندن قرآن است اما در میان آیات قرآن، نام سیدرضا پاکنژاد نوشته شده که این خواب برای یکی از عالمان بزرگ آن زمان نقل شد و در تعبیر آن گفتند که او قوانینی به نفع اسلام وضع می‌کند و چیزهایی می‌نویسد در دنباله قرآن و مرگش مرگی در راه خداست که 38 سال بعد، خوابش تعبیر شد.

سید عباس پاکنژاد ادامه داد: خدمت به دین و علم پزشکی، آمیختن فقه و اخلاق با مسائل پزشکی کار آسانی نیست ولی این مرد روی عشق و علاقه‌ای که به اسلام و مردم داشت، این برنامه را به خوبی اجرا کرد.

وی با بیان اینکه ایشان همه شبانه روز خود را در حال خدمت به مردم بود و به دنبال نام و نشان نبود و هر کاری می‌کرد، تنها برای مردم انجام می‌شد گفت: یکی از موفقیت‌های شهید پاکنژاد این بود که همیشه در کنار علما بود، ایشان در زمان شهید صدوقی همیشه در کنارشان بود.

وی با بیان اینکه شهید پاکنژاد یک زندگی ساده و بی‌آلایش داشت و آنچه را کسب می‌کرد، در راه مردم هزینه و انفاق می‌کرد، افزود: مراجعه کنندگان به مطب ایشان افرادی که هزینه ویزیت را نمی‌توانستند بدهند ایشان نمی‌گرفتند و افرادی که حتی پول دارو و کرایه نداشتند ایشان دارو و کرایه آن ها را هم پرداخت می‌کرد.

برادر شهید در پایان گفت: زندگی بزرگانی چون شهید پاکنژاد باید برای مردم و پزشکان یک سبک و الگو باشد برای موفقعیت در زندگی باشد.

شهید سید رضا پاکنژاد از محبوب‌ترین پزشکان یزد بود که در سال 61 در حادثه بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری به همراه شهید بهشتی و یاران ایشان به درجه رفیع شهادت رسید.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری یزد رسا، تاریخ انتشار 6 تیر 97، کد مطلب: 145438، www.yazdrasa.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
که چی؟ مردم الان متاسفانه گوش شنوا به چنین آموزه هایی ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین