پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
یش از دو سال است که روستاهای تاج امیر، چراغ و حیدرآباد بخش خاوه شهرستان دلفان از کمبود آب رنج می برند اما علرغم پیگیری های فراوان هنوز این مشکل رفع نشده است.

شعار سال: این در حالیست که بخش خاوه سرشار از منابع آب می باشد، تا جایی که هم اکنون خیلی از روستاهای منطقه میربگ از منابع آبی بخش خاوه استفاده می کنند.

مردم سه روستای تاج امیر، چراغ و حیدرآباد در حالی از کمبود یا حتی نبود آب آشامیدنی رنج می برند که تلاش ها و پیگیری های بسیاری را برای رفع مشکل خود بعمل آورده اند ولی تاکنون به دلایلی منتج به نتیجه نشده است.

چند سال پیش یک حلقه چاه دستی برای تامین آب این سه روستا حفر گردید اما با توجه به جمعیت ساکن در این روستاها ، حفر این یک حلقه چاه چاره کار نشد.
یک حلقه چاه دستی برای تامین آب سه روستا کار غیر کارشناسی بود که هم اکنون دامن گیر اهالی این روستاها شده است.

به گزارش خبرنگار ما ، در حوالی همین چاه دستی ، دو چاه کشاورزی دیگر هم وجود دارد که برابر بررسی های خبرنگار ما مجوز این چاه های کشاورزی پیش از چاه مورد بحث صادر شده است ، این دو حلقه چاه کشاورزی اکنون در اختیار مزارع اجاره ای از جمله بوستان های خیار و حتی سیب زمینی قرار گرفته است.
در واقع بیشتر مصرف آب زیر زمینی این منطقه به سمت زمین های اجاره داده شده بهره برداری می شود لذا این موضوع خود مزید بر علت شده تا چاهی که برای تأمین آب آشامیدنی این ۳ روستا احداث شده به شدت با کاهش آب مواجه باشد.

از طرفی تحقیقات ما نشان می هد خود اهالی این روستاها نیز متاسفانه برای حل این مشکل همکاری لازم را با دولت ندارند ، به طور مثال برابر کارشناسی های بعمل آمده در اطراف روستاهای چراغ زمین های دارای آب وجود دارد اما مالکان این اراضی حاضر به همکاری نیستند تا دولت بتواند در این مکان ها چاه هایی را برای تأمین آب آشامیدنی شان احداث نمایند.

به هر حال اکنون اهالی این سه روستا به شدت با مشکل کم آبی شدید مواجه شده اند و متاسفانه پیگیری ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

انتظار می رود مسئولین محترم به طور خیلی جدی پا پیش گذاشته و خود اهالی روستاها نیز همکاری لازم را داشته باشند تا انشاالله هرچه سریعتر این مشکل مرتفع گردد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی نیو تدبیر، تاریخ انتشار 22 خرداد 1396، کد مطلب:7856 : www.newtadbir.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین