پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
افتتاح پروژه های نیمه کاره دستخوش وعده های پی در پی شده اند که هر بار افتتاح این پروژه ها تمدید و به زمان دیگری موکول می شود.
شعار سال: و به نقل از بازتاب بروجرد هر ساله و به مناسبت های مختلف و البته با توجه به نیازها و ضروریات هر شهر، پروژه های مختلفی در نظر گرفته می شود و به یک مناسبت کلنگ ساخت پروزه به زمین زده می شود.

در اکثر کلنگ زنی های پروژه ها، زمان تکمیل و افتتاح آن نیز حدودا تعیین می شود اما برخی از پروژه ها ده ها سال را به خود می بینند و افتتاح نمی شوند.

شاید تصورش بسیار سخت باشد از این که پروژه ای سالانه پیشرفت فیزیکی زیادی ندارد اما باز هم وعده افتتاح ان در آینده نزدیک داده می شود.

البته پروژه هایی این روزها در بروجرد نیمه کاره رها شده و یا پیشرفت آنها به کندی صورت می گیرد،که با افتتاح آنها بخش قابل توجهی از مشکلات مردم و جوانان در حوزه های مختلف حل می شود.

پروژه هایی که ممکن است تا یک قدمی افتتاح بروند اما باز هم افتتاح صورت نمی گیرد و زمان افتتاح به فرصت دیگری واگذار می شود.

یکی از پروژه هایی که سالها از کلنگ زنی آن در بروجرد می گذرد، بیمارستان آیت اله بروجردی  است که در شهرک اندیشه واقع شده است.

این پروزه در نیمه دوم سال ۸۶ کلنگ زنی شده و طی این سالها به تدریج عملیات اجرایی آن انجام شده است به طوریکه بعد از گذشت هشت سال از آغاز ساخت این بیمارستان تا کنون تنها55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این بیمارستان با زیر بنای یکهزار و ۶۰۰ متر مربع در پنج طبقه در دست احداث است و روند ساخت آن تا کنون به کندی صورت گرفته است.

این در حالی است که هم اکنون وضعیت بیمارستانهای بروجرد مطلوب نیست و بیمارستانهای بروجرد با توجه به جمعیت ، جوابگوی نیاز بیماران نیست.

با افتتاح این بیمارستان مشکلات زیادی از بخش درمان حل می شود .

دیگر پروژه ای که نیمه کاره اما با پیشرفت فیزیکی بالایی رها شده، بزرگترین سالن بوکس غرب کشور است که به نام مرحوم علی درویش نورایی احداث شده است.

این سالن بوکس درسال 88 در شهرستان بروجرد در فاز 2 شهرک اندیشه کلنگ زنی شد ، اما با گذشت شش سال هنوز این خانه بوکس آماده نشده و نیازمند اعتبارات می باشد.

این پروژه تا کنون پیشرفتی بیش از 90 درصدی داشته امام هنوز به آخرین پله برای افتتاح نرسیده است.

پروژه خانه کوهنورد دیگر پروژه ای است که با مساحت 120متر مربع و در چهار طبقه احداث شده است که تا کنون 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کار ساخت خانه کوهنورد بروجرد از سال 88 آغاز شده و پس از گذشت شش سال هنور افتتاح نشده است.

پروژه استادیوم پنج هزار نفری بروجرد دیگر پروژه ورزشی است که کار ساخت آن از سال 91 آغاز شده و زیربنای این استادیوم 18300 مترمربع می باشد که تا کنون 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این در حالی است که با توجه به پتانسیل بالای موجود در شهرستان در زمینه ورزشکاران مستعد و همچنین ظرفیت برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کشوری و قهرمانی احداث و تکمیل یک ورزشگاه مناسب و در خور شان مردم بروجرد در این شهرستان یکی از ضرورتها است.

از دیگر پروژه های نمه کاره بروجرد، سد آبسرده می باشد که با توجه به نیاز بروجرد به آب این سد نیز بهره برداری آن صورت نگرفته است.

پروژه های مذکور بخشی از پروژه هایی هستند که نیمه کاره رها شده و وضعیت مشخصی برای افتتاح نیست .

البته در سفرهای مسئولان مختلف به شهرستان احداث و تکمیل برخی از پروژه ها تصویب شد که برخی از آنها طی این سالها اجرا و تعدادی هم هنور نیمه کاره رها شده اند.

پروژه هایی که تنها به فرصت دیگری موکول می شوند و زمان افتتاح تغییر می کند اما پروژه یا مسکوت مانده و یا روند تکمیلی بسیار کندی دارد.

می طلبد با توجه به جمعیت شهرستان بروجرد پروژه های ضروری طبق اولویت و برنامه ریزی و با تخصیص اعتبارات لازم افتتاح و به بهره برداری برسند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار:30 فروردین 1394، کد مطلب: 286937، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین