پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری استان قم با اشاره به تعداد بالای موتورسیکلت در قم، گفت: قم از نظر صدمات ناشی از تصادفات شهری رتبه اول در کشور را دارد.

شعار سال: حجت الاسلام جعفر رمضانی ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری مسئولان دستگاه قضایی استان قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص صدمات غیر عمد ناشی از تصادفات، رشد صد درصدی را در سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

وی گفت: قم از نظر صدمات ناشی از تصادفات شهری رتبه اول در کشور را دارد که با توجه به تعداد زیاد موتورسیکلت‌ها باید برای این موضوع و رعایت بیشتر نکات ایمنی تدابیری اندیشیده شود.

معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری استان قم، تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال سرقت‌های تعزیری با حدود دو هزار و ۱۰۰ فقره ۵ درصد کاهش داشته است.

رتبه سوم جرایم مربوط به ضرب و جرح

وی افزود: ضرب و جرح عمدی امسال رتبه سوم را در میان جرایم به خود اختصاص داده که این می‌طلبد تا رعایت اخلاق و سعه صدر میان مردم افزایش یابد.

حجت الاسلام رمضانی از کاهش ۲۰ درصدی تهدید، کاهش ۳۲ درصدی کلاهبرداری، کاهش سه درصدی تحصیل مال از طریق نامشروع و کاهش ۵۰ درصدی خیانت در امانت در سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی ادامه داد: در سه ماه ابتدای سال جاری پرونده‌های ایراد جرح عمدی با چاقو ۳۱ درصد، مزاحمت برای اطفال و بانوان ۲۱ درصد، صدور چک بلا محل ۵۵ درصد، فروش مال غیر ۵۸ درصد و قدرت نمایی با چاقو ۱۷ درصد کاهش داشته است.

افزایش شدید مشکلات رانندگی بدون گواهینامه

معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری استان قم با بیان اینکه پرونده‌هایی که در آن رانندگی بدون گواهینامه مشکل آفرین شده رشد شدیدی داشته، عنوان کرد: در سه ماهه اول سال جاری حدود ۱۰۰ پرونده مربوط به مشروبات الکلی در قم تشکیل شد که رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت مشابه آن دارد.

وی با اشاره به اینکه جرایم مالی به طور متوسط ۳۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در دادگاه‌های حقوقی حدود هزار پرونده مربوط به مطالبه ودیعه چک در سه ماه اول سال تشکیل شده که رشد سه درصدی داشته است.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: در بحث دادگاه خانواده مطالبه مهریه با تعداد ۷۹۰ پرونده بالاترین حجم پرونده را به خود اختصاص داده است و در سه ماهه نخست امسال طلاق توافقی نُه درصد کاهش و صدور جواز ازدواج مجدد در قم ۱۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه آن افزایش داشته است، اهدای جنین ۵۷ درصد افزایش و در کل جرایم خانوادگی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 02 تیر 1396، کد مطلب:4012170 : mehrnews.comwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین