پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
"جرد کوشنر" داماد یهودی دونالد ترامپ به عنوان مسئول گفتگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطین عازم منطقه شد تا تلاش ها برای شروع گفتگوهای صلح در دوره ترامپ را کلید بزند.

شعار سال"جرد کوشنر" داماد یهودی دونالد ترامپ به عنوان مسئول گفتگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطین عازم منطقه شد تا تلاش ها برای شروع گفتگوهای صلح در دوره ترامپ را کلید بزند.

کوشنر و تعدادی از مشاوران ارشد با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس دولت فلسطین دیدار و گفتگو کردند.

نتانیاهو پس از دیدار با کوشنر گفت: این فرصتی است برای محقق ساختن اهداف مشترکمان در زمینه امنیت، شکوفایی و صلح است.

وی خطاب به جرد کوشنر گفت: جرد.. به شما خوشامد می‌گویم که با این روحیه حضور یافتید. از تلاش‌ها شما و رئیس جمهور آمریکا مطلع هستم و امیدوار به اقدامات مشترک برای تحقق آن اهداف مشترک هستم.
کوشنر نیز در پاسخ به نتانیاهو گفت: افتخار می‌کنم که اینجا هستم.

تنها بخش‌های فوق از دیدار کوشنر و نتانیاهو پخش شد و پس از دیدار کوشنر بر خلاف عادت سایر سیاستمداران از حضور در میان خبرنگاران و پاسخ به سؤالات خودداری کرد.

کاخ سفید پس از این دیدار اعلام کرد: مسئولان آمریکایی و اسرائیلی در این گفتگو تاکید کردند که تحقق صلح نیاز به زمان نیاز دارد و بر ضرورت انجام هر گونه اقدامی برای اماده سازی فضا برای تحقق صلح تاکید کردند.

جرد کوشنر با محمود عباس رئیس دولت فلسطین نیز در شهر رام الله در کرانه باختری دیدار و گفتگو کرد.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین (سمت راست) و جرد کوشنر مشاور و داماد ترامپ

داماد ترامپ برای حل بزرگ‌ترین نزاع جهانی وارد اسرائیل شد/ کوشنر فاقد سابقه دیپلماتیک و حضور در گفتگوهای صلح فلسطین

نبیل ابوردینه سخنگوی دولت محمود عباس درباره این دارد گفت: همه مسائل اصلی این درگیری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

همچنین مسئولان آمریکایی این دیدار را آغاز گفتگوها و تلاشی برای باز گذاشتن راه گفتگو در آینده توصیف کردند.

جرد کوشنر همسر دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است. وی جوان یهودی الأصل 36 ساله است و با یهودیان آمریکا روابط قوی و مستحکمی دارد.

وی پیش از این در زمینه ساخت و ساز فعالیت می‌کرد و هیچ سابقه کاری در زمینه دیپلماسی و مسایل بین‌المللی و به طور مشخص در زمینه گفتگوهای مربوط به صلح در فلسطین ندارد.
نتانیاهو دوست صمیمی پدر جرد کوشنر است.

مسئله اشغال فلسطین بزرگ‌ترین نزاع در جهان معاصر است و کوشنر بدون هیچ سابقه مسئول پایان داده به آن شده است. این مسئله باعث شده است که برخی تحلیل‌گران تلاش‌های وی را بیهوده توصیف کنند.

دونالد ترامپ اعلام کرد که توافق صلحی که میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها محقق خواهد شد "توافق نهایی" خواهد بود. وی پیشتر با عباس و نتانیاهو به صورت جداگانه در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرده بود.

دولت سابق آمریکا به دنبال تحقق راه حل تاسیس دو کشور بود اما ترامپ پس از رسیدن به ریاست اعلام کرد که تا کنون از میان راه حل تاسیس دو کشور یا تاسیس یک کشور یگانه و یا آنچه دو طرف ترجیح خواهند دارد راهی برای پایان نزاع فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تعیین نکرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 2تیر 96، کدمطلب:۵۴۵۴۱۱، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
این هم شیوه جدیدی است دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین