پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۲۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
اندیشکده آمریکایی نوشت: اگر ایران بازدارندگی دریایی خود را مستحکم کند، آنگاه متحدان آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا بهای سنگینی خواهند پرداخت.

شعار سال: اندیشکده آمریکایی «گیت استون» در تحلیلی پیرامون حضور ایران در منطقه نوشت: حضور چند نوبته «سردار قاسم سلیمانی» از فرمانده‌هان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق و حتی نزدیک شدن او به مرز سوریه مبین این است که ایران برنامه‌های بزرگتری برای آزاد سازی موصل در سر دارد.

به نوشته این اندیشکده ، پل زمینی ایران در بخش سنی نشین عراق مسیر شمال غربی را برای این کشور به دریای مدیترانه پوشش می‌دهد و در این بین مسئله دوم گریز ناپذیر برای ایران در جنوب غربی «محاصره آبی عربستان سعودی» است.

گیت استون نوشت: اگر ایران امکان یابد هلال شیعی و بازدارندگی دریایی خود را مستحکم کند، آنگاه متحدان آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا بهای سنگینی خواهند پرداخت.

بر این این اساس، حضور ایران در بیخ گوش عربستان منجر به حمایت این کشور از حوثی‌های یمن شده و با این پشتیبانی کشتی‌های جنگی ایران نیز وارد دریاب سرخ می شوند. این در حالی است که نیروهای ایران از سال 2011 در دریای سرخ، نزدیکی باب المندب استقرار یافته‌اند و به کشتی‌های جنگی آمریکا و عربستان در چند مورد از سوی حوثی‌ها با موشک‌های ایران حمله شده است. پس حضور ایران در این بخش به اندازه کافی در تردد مسیر نفت اخلال ایجاد کرده و اسرائیل و اردن از خلیج عدن به سوی دریای عربی بیرون رانده می‌شوند.

این اندیشکده در خاتمه با برخی ادعاها درباره تلاش ایران در تنش زایی در منطقه نوشت: اینک ایرانی‌ها به سوی اهداف خود می‌روند و آمریکا به نظر ناآماده می آید. انسداد مسیر دریایی از سوی ایران بهای گزافی را برای متحدان آمریکا در برخواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 6تیر 96، کدمطلب:13960406000404، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
بستن تنگه هرمز و همراهی عمان با ما، دنیا را می تواند وارد شک عجیبی کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
تمرکز بر دریای احمر هم بدلیل ناامنی تنگه یمن - جیبوتی، نمی تواند کارگشا باشد. همچنین ، کانال سوئز هم توان ارتقا ظرفیت های تجاری را ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین