پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰
استاندار لرستان گفت: سالانه 10 میلیارد دلار کالا از ایران به عراق صادر می شود که سهم لرستان از این میزان دست کم باید پنج درصد باشد.

شعار سال: هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نزدیکی لرستان به کشور عراق و ایجاد پرواز ماهانه به این کشور از طریق فرودگاه خرم آباد، انتظار می رود بازار متنوع در این کشور بیش از پیش مورد توجه تولید کنندگان و بخش خصوصی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه واردات عراق از کشورهای مختلف سالانه 45 میلیارد دلار می باشد افزود:سهم ترکیه از بازار عراق علیرغم ارتباطات نه چندان مطلوب سیاسی حدود 23 میلیارد دلار اما سهم ایران 10 میلیارد دلار است.
بازوند وجود معادن سنگ استان را فرصت بسیار مناسبی برای گسترش مبادلات تجاری با عراق دانست و اظهار داشت: باید بازار فعلی آسیب شناسی شده و راهکارهای لازم برای نقویت این بازار ارزشمند ارائه شود.
وی همچنین گفت: صادرات 103 میلیون دلار کالا از لرستان در هشت ماهه امسال و رشد 93 درصدی با توجه به رکود فعلی کشور قابل تقدیر است.

بازوند تاکید کرد: برنامه صادراتی سال 95 استان نیز با گزارش ها و راهکارهای کارشناسی باید تا پایان امسال تدوین و ارائه شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 3 دی 1394، کد مطلب: 81892569 (5067860): www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین