پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دولت دوازدهم در انتخاب مدیران و انتخاب وزرا، پایبندی افراد به ارزش های دینی را مد نظر قرار دهد.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن فاطمی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرکرد اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به شروع فعالیت دولت دوازدهم، مردم باید مدیرانی را از این دولت مطالبه کنند که به ارزش های دینی پایبند باشند.
وی افزود: به فرموده مولای متقیان علی (ع) کسانی در جامعه اسلانی قادر به برپایی امر خداوند متعال خواهند بود که در راه حق، اهل مدارا نبوده و با دشمن سازش نکنند.
وی ادامه داد: حاکم و مدیر دینی باید مصالح حکومت، دین و مردم را بر سلایق شخصی ارجحیت دهد.
حجت الاسلام فاطمی بیان کرد: در زمان خلافت نخستین امام شیعیان، در برهه ای از زمان مردم از این فرستاده حق روی برگردانده و با طاغوت بیعت کردند، اما این بیعت نکردن به معنای لغو ولایت ایشان در جامعه نبود.
وی تاکید کرد: امام در جامعه اسلامی حتی اگر از رای اکثریت مردم محروم شد، از ولایت ساقط نشده و کماکان امام و راهبر محسوب می شود.
فاطمی در ادامه با اشاره با سالروز جنایت آمریکا در کشتار و قتل عام 290 نفر از ایرانیان بیگناه در حادثه تروریستی انفجار هواپیمای مسافربری در آب های خلیج فارس تصریح کرد: این اقدام زشت ترین حرکت از سوی دولتی بود که داعیه سرآمدی سیاست بین المللی در جهان را داشت.
وی یادآور شد: آمریکا هیچگاه معتقد به دوستی همیشگی با هیچ دولتی نبوده و هرگاه پای منافع در میان باشد از قتل عام و کشتار مردم بیگناه نیز ابایی ندارد.
امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: مسئولان کشور در ارتباطات خود با آمریکا، جنایات همیشگی این دولت زورگو با ملت مظلوم ما را مد نظر داشته باشند و بدانند این فجایع هیچگاه از خاطره مردم محو نمی شود.
حجت الاسلام فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود تنها راه نجات از تنگی دنیا و معیشت را در پیش گرفتن تقوای الهی و استغفار و بازگشت از گناهان گذشته دانست.
رییس دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز بعنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر از افزایش شش تعداد پرونده های مختومه در سال 95 نسبت به سال 94 در این استان خبر داد.
سید عبدالله موسوی اظهار کرد: سال گذشته 150 هزار پرونده در دادسرا و دادگاه های چهارمحال و بختیاری بررسی شد که از این تعداد 140هزار پرونده مختومه شد.
وی همچنین از بررسی 54 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: 53 هزار پرونده از این تعداد مختومه شده که 12 هزار و700 مورد نیز منجر به سازش شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار 9 تیر 96، کد مطلب: 82581063:www.irna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین