پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
استاندار کرمانشاه، تعداد کشته‌های تصادفات در سال را با کشته‌های ۸ سال جنگ تحمیلی برابر دانست و بر لزوم حضور به موقع مسئولان در بحران‌ها تاکید کرد.

شعار سال: اسدالله رازانی چهارشنبه در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی بحران استان کرمانشاه که در محل مجتمع فرهنگی بعثت برگزار شد، اهمیت بحران و بلای طبیعی را برای تمام کره خاکی یکسان بیان کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی، نوع مدیریت و مداخله ای که از سر عدم آگاهی در طبیعت داریم و نحوه رفتار در امور روزمره خسارت وارده از متوسط جهانی بیشتر است.

وی افزود: با اندک نگاهی به موضوع تصادفات جاده ای می بینیم چه خسارات عظیم جانی و مالی به مردم وارد شده است.

استاندار کرمانشاه، تعداد کشته های تصادفات جاده ای را در سال ۱۷ هرار نفر بیان کرد و افزود: این عدد در ۱۰ سال قبل ۲۷ هزار نفر بوده که با اصلاح وضع جاده ها، مقررات راهنمایی و رانندگی و تلاش نیروهای انتظامی و داهداری کاهش یافته است که این رقم باز از میانگین جهانی بالاتر است.

رازانی با بیان اینکه در برخی کشورهای پیشرفته با وجود تردد ماشین های پرسرعت تعداد کشته ها در سال ۵۰۰ نفر است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: اگر تعداد شهدای جنگ تحمیلی را - که در طول ۸ سال جنگ و زیر ۲۰۰ هزار نفر است را در نظر بگیریم- ما هرساله به اندازه شهدای جنگ ۸ ساله در تصادفات جاده ای کشته داریم که این تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی را بدنبال خواهد داشت.

وی کمک به همنوعان را یک رسالت دینی و انسانی معرفی کرد و بیان داشت: همه کسانی که در استانداری، فرمانداری، هلال احمر و ... مسئولیتی دارند وظیفه دارند تا در هنگام حادثه مدیریت بحران را بر عهده بگیرند و در این خصوص چون بحران ساعت و وقت نمی شناسد لذا شبانه روز به محض رخداد باید پای حادثه باشند.

به گفته رازانی، چون این یک مسیولیت بسیار سخت است هرکس حق دارد به خاطر سختی این مسئولیت را کنار بگذار اما اقتضای ماندن در پست و مقام این است که ۱۰۰ درصد پای کار باشند.

وی به حس مسئولیت پذیری در مدیریت بحران ها تاکید کرد و گفت : در این جهان هیچ کاری نیست که روش بهتری برای آن نباشد و بتوانیم آنرا از علم جدا کنیم کما اینکه در حادثه پلاسکو روشن شد که اگر از بتن آرمه در زیرساخت ها استفاده می شد تا دو ساعت و نیم می توانست در برابر آتش استقامت کند.

استاندار کرمانشاه در پایان ابراز داشت: خدا را شاکریم که مسئولین استان کرمانشاه همیشه در بحران ها به موقع حضور دارند و حس مسئولیت پذیری در این خصوص دارند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 تیر 1396، کد مطلب: 4022313:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین