پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
برنده اسکار 2017 کاریکاتور با بیان اینکه اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های اصلی کاریکاتور در دریافت جوایز جهانی ‏شناخته شده است، گفت: دغدغه اصلی هنرمندان اردبیلی عدم برخورداری از حمایت‌های دائمی مسؤولان است.‏

شعار سال: شهرام رضایی، متولد 1357 در اردبیل، کارشناس ارشد هنر، طراح، نقاش، کارتونیست و مدرس دانشگاه است. وی بیش از 160 جایزه ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان را درکارنامه خود دارد. این هنرمند اردبیلی به تازگی موفق به کسب جایزه اسکار 2017 کاریکاتور شده است. این جایزه اسکار کارتون در دنیا است که به طور سالانه در کشور ترکیه برگزار شده و جایزه اصلی آن، به سه هنرمند اهدا می‌شود.

شهرام رضایی در اردبیل اظهار کرد: بنده در اثری که برنده جایزه مقام دوم فستیوال جهانی «آیدین دوغان» (معروف به اسکار کاریکاتور) شد، به فجایع انسانی آثار جنگ پرداختم.

مقام نخست مسابقه بین‌المللی «فکس برای صلح» ایتالیا تصریح کرد: مراسم اهدای جوایز فستیوال جهانی «آیدین دوغان» ماه نوامبر در شهر استانبول برگزار خواهد شد که به همراه خانواده‌ام به این مراسم دعوت شده‌ایم.

این کارتونیست جهانی خاطرنشان کرد: این اثر یک ماه پیش نیز جایزه اول کشوری را در نهمین جشنواره طنز سوره به همراه دیپلم افتخار کسب کرد.

رضایی با اشاره به تجلیل شهردار اردبیل از وی، افزود: «حمید لطف اللهیان» با حضور در منزل بنده در زمینه حمایت از هنرمندان برای پیشرفت و توسعه کاریکاتور در اردبیل قول مساعد داد.

این استاد کاریکاتور با اشاره به موفقیت و پیشرفت‌های هنرمندان اردبیلی در زمینه کاریکاتور تصریح کرد: خوشبختانه تعدادی از همکاران و هنرجویانم در سطح جهانی درخشیده‌اند به‌طوری که در آینده خبرهای خوبی از موفقیت کاریکاتوریست‌های اردبیلی خواهیم شنید.

رضایی با ابراز خرسندی از اینکه اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های اصلی کاریکاتور در دریافت جوایز فستیوال‌ها در دنیا شناخته شده است، لزوم حمایت همیشگی از این رشته را دغدغه‌ اصلی کاریکاتوریست‌های اردبیلی عنوان کرد.

رتبه نخست مسابقه بین المللی قبرس در سال 2003، مقام نخست رقابت بین‌المللی سال 2006 سوریه، مقام نخست مسابقه بین‌المللی کشور آذربایجان در سال2008، جایزه نخست و دریافت تندیس طلا از دست رئیس جمهور قبرس در سال 2009، جایگاه نخست مسابقه بین‌المللی ایران در سال 2010، رتبه نخست مسابقه بین‌المللی دوسالانه پایداری ایران در سال 2011، جایزه 5000 دلاری مسابقه جهانی ایران در سال 2006، رتبه دوم مسابقه بین‌المللی نصرالدین (هوجا 2010) و جایگاه دوم مسابقه بین‌المللی اسکوپیه (مقدونیه 2002) بخش‌هایی دیگر از عناوین کسب شده توسط این هنرمند اردبیلی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 96 ، کد مطلب: 13960417000217:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین