پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
اگرچه سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسماً رونمایی شده اما هنوز پورتال قید نسخه آزمایشی دارد و سندی از آنچه مردم درخواست کرده و پاسخ گرفتند ارائه نشده تا جز تجربه شخصی، معیاری برای قضاوت درباره عملکرد سامانه فراهم کند.

شعارسال: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در نخستین روز هفته جاری با حضور دو عضو کابینه دولت افتتاح شد.

این سامانه از خردادماه آغاز به کار کرده بود و به گفته وزیر ارتباطات یک دوره 45 روزه فعالیت آزمایشی را پشت سر گذاشته است. اکنون فعالیت رسمی سامانه درحالی آغاز شده که هنوز در پورتال سامانه قید نسخه آزمایشی دیده می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود با راه‌اندازی رسمی و اطلاع‌رسانی عمومی میزان مراجعه مردم به سامانه بیشتر شود که بالطبع افزایش مشارکت دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات را نیز رقم خواهد زد، با این حال دسترسی به سایت سامانه به راحتی امکان‌پذیر نیست و نتیجه جستجوی این سامانه در جستجوگر گوگل به نتیجه مستقیمی ختم نمی‌شود و کاربر باید لینک سامانه را از میان اخبار منتشرشده در این رابطه پیدا کند.

همچنین درحالی که انتظار می رفت پس از راه‌اندازی رسمی، فعالیت سایت شکل متفاوتی نسبت به نسخه آزمایشی به خود بگیرد، اما هنوز در بخش اسناد منتشرشده اطلاعاتی از آنچه که مردم درخواست کرده‌اند و پاسخ گرفته‌اند، در دسترسی نیست تا مبنایی برای آغاز به کار جدی سامانه باشد.

وقتی به گفته مسئولان درخواست‌هایی مطرح و پاسخی ارائه شده اما هنوز اثری از پاسخ ها نیست تا مشخص شود از 177 مورد درخواست اعلامی ثبت شده چه تعداد پاسخ گفته شده است. بنابراین اکنون جز تجربه شخصی معیاری برای قضاوت عمومی کاربران درباره عملکرد سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به عنوان مشوقی برای باور و استفاده وجود ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19تیر1396، کدخبر: 13960418001264: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین