پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال 1388 رسما ابلاغ شد، اما اجرای آن به تعویق افتاد و از جمله وعده های انتخاباتی رئیس جمهور محترم اجرای این قانون بود.
شعارسال: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال 1388 رسما ابلاغ شد، اما اجرای آن به تعویق افتاد و از جمله وعده های انتخاباتی رئیس جمهور محترم اجرای این قانون بود.

سید مصطفی میرسلیم در کانال تلگرامی خود در مورد ابلاغ قانون شفافیت از سوی دولت نوشت :

" قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال 1388 رسما ابلاغ شد، اما اجرای آن به تعویق افتاد و از جمله وعده های انتخاباتی رئیس جمهور محترم اجرای این قانون بود. ماده 2 این قانون می گوید "هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد".

وی افزود : اینجانب به عنوان یک ایرانی، خواهان شفافیت درباره مفاد قرارداد نفتی میان ایران و #توتال هستم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : انتظار است بر اساس ماده 7 و 8 این قانون، حداکثر ظرف 10روز این اطلاعات منتشر گردد.

گفتنی است؛ مواد مورد اشاره از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات چنین است:

_ ماده2ـ هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آن که قانون منع کرده باشد. استفاده از اطلاعات عمومی یا انتشار آنها تابع قوانین و مقررات مربوط خواهدبود.

_ ماده7ـ مؤسسه عمومی نمی تواند از متقاضی دسترسی به اطلاعات هیچ گونه دلیل یا توجیهی جهت تقاضایش مطالبه کند.

_ ماده8 ـ مؤسسه عمومی یا خصوصی باید به درخواست دسترسی به اطلاعات در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهد و در هر صورت مدت زمان پاسخ نمی تواند حداکثر بیش از ده روز از زمان دریافت درخواست باشد. آیین نامه اجرائی این ماده ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون بنا به پیشنهاد کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، به تصویب هیأت وزیران می رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایسکا نیوز، تاریخ انتشار: 21 تیر 1396 ، کدخبر: 805785، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین