پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
مسئول شورای سیاستگذاری استان قم گفت: آئین دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی روز پنج شنبه پنجم مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

شعار سال: حجت الاسلام محمد باقر ولدان روز سه شنبه در نشست خبریدر سالن جلسات مصلی قدس، با اشاره به سالروز ارتحال این عالم فقید در هشت مرداد 1386 افزود: این مراسم با حضور حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار می شود همچنین در روز جمعه شش مرداد نیز مراسم نکوداشتی در مصلی هم زمان با آئین نماز جمعه و در سخنرانی پیش از خطبه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های روز جمعه خاطرنشان کرد: در این روز با حضور زائران بر سر مزار این عالم فقید حاضر می شویم تا یاد آیت الله مشکینی را زنده نگاه داریم همچنین در نماز جمعه شش مرداد آئین رونمایی از تمبر یادبود آیت الله مشکینی را خواهیم داشت و 58 اثر گران قدر این استاد فقید رونمایی می شود.

مسئول شورای سیاستگذاری استان قم بیان کرد:در خصوص بزرگداشت آیت الله مشکینی پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که با توجه به انواع و اقسام جوایزها و مدال ها، فقدان آن در عرصه فرهنگ دیده می شود و می توان معلم اخلاقی مانند مشکینی را مثال زد و نشان اخلاق دینی را برای او در نظر گرفت.

ولدان گفت: با موافقت شورا می توان سالی یک بار این نشان را به یاد آیت الله مشکینی به شخصیت های دینی و علمی که در اخلاق نیز دارای ویژگی های خاصی هستند اعطاء کرد و این نشان اخلاقی را به نام بنیاد آیت الله مشکینی به ثبت رساند.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله مشکینی یادآور شد:نماز جمعه رسانه ای پویا و زنده است و آیت الله مشکینی همچون معلمی اخلاق چنین جایگاه مهمی را برای نماز جمعه مد نظر داشت.

مسئول ستاد نماز جمعه قم ادامه داد: این استاد فقید آئینه رهد و اخلاق دینی بود و فقیهی مجاهد در عرصه انقلاب و فرهنگ و اخلاق به شمار می رفت.

وی اظهارکرد:ایشان در عمر شریف خود اخلاق مداری را در خطبه های نماز جمعه به منصه ظهور رساند و در بصیرت و و معرفت و تبعیت از ولایت پیشگام بود.

ولدان عنوان کرد: بسیاری از خصوصیات اخلاقی آیت الله مشکینی مغفول مانده است وی در دوران مسئولیت ساده زیستی و اخلاق قرآنی و انقلابی را از یاد نبرد و برای تریبون نماز جمعه جایگاهی فردی و اجتماعی و حکومتی قائل بود و در خطبه هایش مسائل مهم اجتماعی، سیاسی و دینی را به بهترین نحو مطرح می کرد.

وی تصریح کرد: وی در دوران حیات خود در اه انقلاب تلاش های زیادی کرد و مرید امام خمینی(ره) و مراد طلبه ها و شاگردانش بود و به گفته شاگردانش بهترین درس های اخلاقی را نزد او فراگرفتند.

مسئول ستاد نماز جمعه قم اظهار داشت: ایشان حتی اجتهاد رهبری را در جامعه مدرسین مطرح کرد تا پذیرش ولی فقیه و رهبری میان مراجع و علما تسیهل شود و علما نیزآن ر اذعان کردند.

وی در بخش دوم از سخنان خود در مورد برنامه های ستاد نماز جمعه قم اظهار داشت:تلاش شده است مردم و مسئولان در شکل با شکوهی در نماز جمعه در مصلی قم حضور یابند ضمن اینکه با برگزاری مراسم ها و آئین های ملی و بین المللی توجه ویژه ای به موضوعات مختلف فرهنگی و دینی و سیاسی شده است.

ولدان بیان کرد:یکی از اقدامات ایجاد بسترها جهت حضور رسانه ها و مسئولان می باشد وقتی رهبرمعظم انقلاببعد از 36 سال در سال 94 در گردهمایی ائمه جماعات سراسر کشور مدال قرارگاه فرهنگی را به قرارگاه نماز جمعه دادند و هنوز به دغدغه های ایشان جامه عمل پوشانده نشده است اهمیت این حضور بیش از گذشته می شود.

وی یادآور شد:قم پیشگام در پیگیری تاسیس قرارگاه فرهنگی نماز جمعه بود و ائمه جمعه قم این منشوری را در این باره امضاء کردند که الگوی کشور است رهبرمعظم انقلابدر سخنان خود در جمع دانشجویان اعلام فرمودند دانشجویان می توانند دغدغه های خود را از این تریبون بیان کنند که در نماز جمعه هفته قبل این رویداد اتفاق افتاد.

مسئول ستاد نماز جمعه قم عنوان کرد: در نماز جمعه بسیاری از مسائل اجتماعی و دغدغه ها مطرح می شود و حتی مردم و مسئولان دیدگاه های مهم خود را در اختیار ائمه جمعه ها قرار می دهند تا به آن پرداخته شود.

وی بیان کرد:در قم هنوز حس حضور افتخاری مسئولان در نماز جمعه وجود ندارد ما از حضور این عزیزان دعوت به عمل می آوریم با توجه به اینکه مسئولیت شما در نظام مشروعیت یافته است در این تریبون حاکمیت و نظام حضور داشته باشید و دین خود را نسبت به این جایگاه ادا کنید.

ولدان تصریح کرد: امسال پنج مرداد سی و هشتمین سالگرد شکل گیری نماز جمعه مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی و از بزرگترین دستاوردهای انقلاب می باشد و ما امیدواریم مسئولان نیز خدمت به نماز جمعه را مد نظر قرار دهند و در خدمت به مردم ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

وی اظهار داشت:در این راستا طرح رفاقت در خدمت را راه اندازی کردیم تا مسئولان و مردم پیوندی ناگسستنی داشته باشند.

مسئول ستاد نماز جمعه قم در خصوص توزیع شب نامه ها و شعار علیه شخصیت های سیاسی در حاشیه های نماز جمعه اعلام کرد:سر دادن شعار علیه مسئولان و توزیع شب نامه و مطالبی از این دست سنخیتی با قرارگاه فرهنگی نماز جمعه ندارد.

وی گفت:ستاد نماز جمعه هیچ گاه به برنامه های فرهنگی وسیاسی و دینی، نگاهی حزبی و جناحی ندارد بلکه با تبعیت از ولایت فقیه و با تاکید بر وحدت ملی برنامه ها را پیش می برد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان قم، تاریخ انتشار 27 تیر 96 ، کد مطلب: 964-11314-5:www.qom.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین