پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۶۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه اختلاف ما با جریان‌های سیاسی این نیست که چه کسی وزیر و وکیل باشد، گفت: مدیریت امت اسلام و جامعه دینی کشور باید آمیخته با رهبری مرامی باشد

شعارسال: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در اجتماع عظیم صادقیون در حرم رضوی اظهار داشت: چنین عزاداری برای امام صادق(ع) در میان شیعیان مکتب جعفری بی‌سابقه است و نمونه دیگری ندارد، اقامه عزاداری این حضرت در مضجع منور رضوی بسیار باشکوه بود؛ این مهم یک سعادت کم‌نظیری است که در میان تمامی دلدادگان مقام ولایت اهل‌بیت(ع) نصیب و روزی شما برادران و خواهران شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در اقامه عزای اهل بیت(ع)، بالاترین مرتبه اظهار ارادت نشان از معرفت‌شناسی دارد، گفت: در مورد امام صادق(ع) و مرتبه علمی ایشان مطلب زیاد شنیده‌اید و در فضائل آن حضرت از نظر موقعیت علمی و فکری در جهان اسلام و نبوغ شاگردان ایشان نیز مطلب فراوان بیان شده است.

آیت‌الله علم الهدی افزود: آنچه امروز برای ما در تبیین فضائل و عظمت امام صادق(ع) قابل توجه است، اثرگذاری آن حضرت در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و تولید انقلاب و دگرگون‌سازی فرهنگی و فکری و در یک کلمه نقش آن حضرت در احیای اسلام و معارف قرآن است، این اثرگذاری امام و آنچه در خط این سیره تاثیر نمودار است، می‌تواند به‌عنوان یک راهبرد برای ما در توسعه فرهنگ اسلام و در توسعه مبانی این دین در میان ملت‌ها و افکار و اندیشه‌های مختلف و حرکت‌دادن جامعه به سوی یک نقطه هدفی موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: فکری که در کانون و عمق روح انسان قرار می‌گیرد، مبدا تغذیه نیاز دارد، همانطور که برای بافت بدن انسان یک منبع تغذیه پاک وجود دارد برای افکار و اندیشه انسانی نیز یک منبع تغذیه پاک نیاز است که اگر این اندیشه سازی صورت نگیرد مبنای محتوای عظیم انسانی قرار نخواهد گرفت.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: مبدا تغذیه روح بالاتر از جسم است، روح بشر به منبع تغذیه بالاتری نیازمند است تا زمینه رشدش فراهم شود، اندیشمندان مادی در مقام تغذیه فکر آنچه به افکار و اندیشه می‌دهند، حدس است و نه علم و از سوی دیگر دانشمندان ممکن است فکر بدهند اما رمز و راز طبیعت کشف شده را توان کاربست و راهبری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مقام علم و دانش تجربی انسانیت را تا آنجا پیش می‌برد که دل ذره را می‌شکافد و انرژی داخل ذره را استخراج می‌کند اما این انرژی که استخدام شده چگونه در زندگانی انسان کاربرد دارد و در کجا باید این قدرت عظیم به کار برده شود راهبرد و رهنمودش از عهده علم ساخته نیست.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: بنابراین با توجه به این نواقص، وحی در قالب یک توجیه و تفسیر آسمانی باید مبنای تفکر قرار بگیرد و انسان از این منبع تغذیه کند، اسلام فکر و اندیشه در میان مسلمانان به عنوان تز حکومت مطرح شد و نیاز بود یک عنصر انقلابی باشد تا برای مردم فکر و اندیشه و آموزه دین را مطرح کند.

وی با اشاره به مظالم دولت‌های اموی و عباسی گفت: اینها مانع می‌شدند اما با ضعف بنی امیه و سقوط و سپس ناتوانی بنی‌عباس، فرصتی پیش آمد و وجود مقدس امام صادق(ع) با سفره عظیم فکری و اندیشه‌ای اسلام کار را به جایی رساند که دنیا متوجه شد اسلام، تز قدرت و امپراتوری و سلطه نیست بلکه اسلام تز مکتب و اندیشه و فکر است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: بزرگترین عظمت امام صادق این انقلاب و تحولی بود که در امت اسلام ایجاد شد، مردم فکر می‌کردند اسلام در شمشیرداری قداره‌کش تبلور یافته و تثبیت شده تا قدرتش را بر مردم اعمال کند امام وجود مقدس امام صادق(ع) این انقلاب فکری و فرهنگی را ایجاد کردند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: اصل امامت اسلام، امامت روح و اندیشه است و منبع تغذیه مغز انسان، اسلام و علوم اسلامی است، امام صادق با این کیفیت در جامعه ظاهر شد و مسلمانان به یک منبع تغذیه فکری متصل شدند، مبنای ما شیعیان در دنیا این است که هر رهبری سیاسی، جدای از رهبری مرامی و فکری وابسته به وحی از نظر ما طاغوت و شیطان است و نباید آن را قبول کنیم و تنها رهبری مشروع، رهبری وابسته به مقام عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه قبل از اداره اقتصاد و سیاست و امنیت باید منبع تغذیه فکری و اندیشه سیاسی ما فراهم شود تصریح کرد: مشکل ما با جریان‌های سیاسی این نیست که چه کسی وزیر و وکیل باشد، رقابت، رقابت قدرت نیست؛ اختلاف سر این نیست اختلاف سر یک اصل مبنایی است که مدیریت امت اسلام و جامعه دینی کشور باید آمیخته با رهبری مرامی باشد.

وی گفت: اگر اینگونه شد، آن مدیریت تبدیل به مدیریت وابسته به وحی تبدیل می‌شود و در غیر این صورت، حکومت طاغوت خواهد بود، حق برای رهبر مرامی اسلام ثابت است و آن هم نه هر رهبر مرامی بلکه آن رهبری که وابسته به مقام عصمت و ولایت است. روح مطهر امام صادق(ع) شاهد بر این محفل شما است.

آیت الله علم الهدی افزود: هر منتخبی از مردم که قرار است در عرصه مدیریت دخالت کند باید تحت رهبری مرامی دخالت و برنامه داشته باشد و بدون نظارت و ولایت او، این مهم امکان ندارد و امام صادق این فکر را در میان مسلمانان وارد کردند و جریان شیعه در مقابل حکومت استبدادی و دیکتاتوری قرار گرفت.

وی بیان کرد: حکومت عباسی درصدد برآمد مقابل امام صادق(ع) بایستد اما ایشان شاگردان متعددی را تربیت کرده بودند و کار سخت شده بود؛ امام را محاصره کردند و ماموران و جلادها را بر خانه ایشان گماشته بودند و جریان ارتباطی ایشان با جامعه را قطع کردند اما گوشه‌ای نبود که امام در آن نفوذ نداشته باشد و معارف ایشان توسعه نداشته باشد و لذا به فکر براندازی و حذف امام صادق برآمدند. ابتدا ایشان را ترور شخصیت کردند؛ یک فتنه و توطئه استکباری که امروز به وسیله عناصر نفاق توسط شبکه‌های مجازی اجرا می‌شود همین ترور شخصیت قبل از ترور شخصی است تا هیبت آنها را در برابر چشم‌ها بیندازند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: ترور شخص زمانی صورت می‌گیرد که ترورهای شخصیت به جایی نرسد و این زمانی است که مردم بیدار و متوجه هستند، منصور دوانیقی دستور می‌دهد که شبانه از دیوار وارد خانه امام شو و امام را در هر حال دیدی با پای پیاده به کاخ بیاور، این یک ترور شخصیت است و تنها مسئله ظلم و اذیت و آزار نیست بلکه ترور شخصیت در میان است.

وی تصریح کرد: با این وسیله خواستند امام امنیتش را از دست بدهد و خانواده ایشان نیز احساس کنند دیگر امنیت ندارند و با این نیت ترور شخصیت صورت گرفت اما به دلیل هیبت آسمانی و صلابت وحی و نبوی، این ترور شخصیت اثر نکرد زیرا صلابت زهرا و علی در سیمای ایشان جلوه داشت، پس از ناامیدی از ترور شخصیت، در مقام ترور شخص برآمدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28تیر1396، کدخبر: 1469512: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین