پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
رئیس سازمان راهداری با اشاره به اینکه بیش از ۵۵ هزار کامیون با عمری بالای ۳۵ سال داریم، گفت: مادامی که گازوئیل لیتری ۳۰۰ تومان تحویل می‌شود، رغبتی برای نوسازی ناوگان نیست.

شعارسال: داوود کشاورزیان در مراسم امضای قرارداد همکاری شرکت سایپا دیزل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون افزود: با مصوبه شورای اقتصاد برای بازسازی ۶۵ هزار دستگاه ناوگان بالای ۳۵ سال اعتبار تخصیص داده شده است و با توجه به مجوز شورای اقتصاد می‌توانیم همه ناوگان را نوسازی کنیم.

وی گفت: وزارت نفت اجازه دارد برای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه ۲. ۷ میلیون همکاری کند که برای هر کامیون بیش از ۴۲ هزار دلار برای یکدوره ۷ تا ۸ ساله است.

کشاورزیان افزود: از محل صرفه جویی مصرف سوخت بخشی از سود تسهیلات دریافتی پرداخت می‌شود و مصرف کننده نهایی ۹ درصد و حدود ۱۵ درصد را وزارت نفت و سازنده تأمین می‌کنند.

وی گفت: قرارداد سال گذشته با ماموت امضا شد و تاکنون بیش از ۴۰۰ دستگاه تحویل شده است.

کشاورزیان افزود: برند ولوو از برندهای شناخته شده و طرفدار در داخل است و امیدواریم دارندگان کامیون با عمر بالای ۳۵ سال از این امکان استفاده کنند.

وی گفت: میزان پیمایش کامیون‌ها را به سازمان بهینه سازی سوخت اعلام می‌کنیم که چه میزان صرفه جویی در سوخت شده است و در صورت کوتاهی در پرداخت اقساط توسط دریافت کننده تسهیلات با ابزار قانونی از فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

کشاورزیان افزود: برای فعالیت ناوگان فرسوده باید محدودیت ایجاد کنیم تا برای ناوگان نو فرصت کار و پیمایش بیشتر فراهم شود، نظارت‌ها اکنون براساس ۱۰۰ هزار کیلومتر در سال است و با نوسازی پیمایش آن‌ها بیشتر و در نتیجه صرفه جویی بیشتر سوخت را به همراه خواهد داشت که باعث آثار زیست محیطی و کاهش تولید آلایندگی خواهد شد.

وی گفت: راه اصلی حل مسئله اصلاح قیمت سوخت است مادامی که گازوئیل لیتری ۳۰۰ تومان تحویل می‌شود رغبتی برای نوسازی ناوگان نیست، چون تا زمانی که سوخت ارزان تحویل می‌شود تغییری در حمل و نقل ایجاد نخواهد شد.

کشاورزیان افزود: در بسیاری کشور‌ها قیمت سوخت واقعی است و بین یک تا ۲ دلار است و ما هم چاره‌ای نداریم به سمت واقعی کردن قیمت سوخت برویم.

وی گفت: یکی از مهمترین چالش‌های حمل و نقل پایین بودن قیمت سوخت است، وجود صف‌های طولانی در بنادر به علت پایین بودن قیمت سوخت است، پایین بودن قیمت سوخت مانع از فعالیت ناوگان نو و نیز کاهش پیمایش، افزایش آلاینده‌های بسیاری خواهد شد.

کشاورزیان افزود: اگر قیمت سوخت واقعی شود ناوگان فرسوده خودبخود از چرخه حمل و نقل خارج خواهد شد و شاهد کاهش مصرف سوخت خواهیم بود.

وی گفت:، چون قیمت واقعی نیست باید برغم محدودیت منابع از دارندگان ناوگان فرسوده خواهش کنیم بیایند و از این تسهیلات استفاده کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 31تیر1396، کدخبر: 1728899: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
بحث اصلی متمرکز بر سوخت نیست. بحث بر روی قیمت بالای ناوگان و نابسامانی بار قرار دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین