پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
از این پس شناورهایی که به دریاها سفر می‌کنند، باید دارای سیستم پایش الکترونیکی باشند.

شعار سال: معاون صید و بنادر سازمان شیلات ایران امروز با اعلام این خبر گفت: تا پایان سال طبق هدف گذاری‌های صورت گرفته، قرار است تمام شناورهای فراساحلی و صنعتی ماهیگیری به سیستم پایش الکترونیکی مجهز شوند.

علی‌اصغر مجاهدی با اشاره به اینکه پایش الکترونیکی شناورها می‌تواند ظرفیت قابل توجهی را به مدیریت ناوگان ماهیگیری کشور اضافه کند، افزود: در سال‌های گذشته روش‌های مختلفی برای پایش توسط سازمان شیلات انجام گرفته و بنابراین با توجه به تجربیات و الزاماتی که برای استفاده از سامانه‌های الکترونیکی ماهواره‌ای وجود داشت، در نهایت چارچوب جدیدی را برای بهره‌برداری از این بستر فراهم کردیم. به همین دلیل بعد از اتمام دوره آزمایشی که با ۱۰ فروند آغاز شد تا پایان ماه جاری، قرار است بقیه شناورها نیز به این سیستم مجهز شوند.

وی عنوان کرد: دوره آزمایشی و پایلوت این طرح، حدود چهار ماه به طول انجامید که طی این مدت، ایرادات فنی و تخصصی آن برطرف شده و در نهایت سیستمی کارآمد برای ارتقای پایش الکترونیکی به دست آمد.

به گفته مجاهدی، این سامانه علاوه بر امکان پایش آنلاین شناورها ظرفیت‌های قابل توجهی را برای جامعه صیادی فراهم می‌کند. زیرا مجهز به آلارم بوده که شناور در صورت مواجهه با مشکل در دریا با فشار دادن آن، مرکز کنترل پایش را از وضعیت اضطراری شناور، مطلع می‌کند. مرکز نیز با کمک گرفتن از بقیه ارگان‌های مرتبط، برای امدادرسانی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: همین طور امکان ارتباط مکالمه‌ای به صورت آپشن در این سیستم وجود دارد. حتی مالک شناور با نصب آن روی موبایل، به سرعت موقعیت شناور خود را در دریا دیده و فعالیتش را اینگونه کنترل می‌کند.

معاون صید و بنادر سازمان شیلات ایران، با تأکید بر اینکه اطلاعات موجود در دریا می‌تواند برای شیلات و بقیه بخش‌ها مفید باشد، اظهار کرد: این مرحله به شناورهای فراساحلی و صنعتی مربوط می‌شود و در نظر داریم که در ماه‌های آینده، برای شناورهای آب‌های ساحلی هم سیستم‌های متناسب پایش را فراهم کنیم.

مجاهدی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ فروند شناور باید تا پایان سال به این سیستم مجهز شوند، یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام شناورهایی که در دریا تردد می‌کنند، باید از این پس به سامانه پایش مجهز شوند، اما از آنجا که برای بخش شیلات، سیستم پایش تخصصی مطرح بود نه فقط ردیابی، بنابراین باید به‌گونه‌ای تنظیم می‌شد که بتوان از آن به عنوان مدیریت ماهیگیری نیز استفاده کرد. در نتیجه این سیستم با شناورهای دیگر که باری یا مسافربری هستند، کمی تفاوت دارد.

وی در پایان تأکید کرد: هزینه نصب هر دستگاه، حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است که تمام آن به عهده صیاد خواهد بود و در صورت نیاز صیاد به تسهیلات بانکی، سازمان شیلات، وی را به بانک کشاورزی معرفی خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایانا، تاریخ انتشار 28 تیر 96 ، کد مطلب: 46391:www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین