پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
امام جمعه اردبیل گفت: اقتداری که توسط حکومت صفوی در ایران حکم‌فرما شد هیچ سلسله‌ای نتوانسته بود آن را ایجاد کند و به نوعی این اقتدار هویت ایرانی را احیا کرد.

شعار سال: آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین همایش نقش صفوی در ترویج مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی اظهار داشت: سه هدف بسیار مهم از برگزاری این همایش در اردبیل دنبال می‌شود چرا که حکومت صفویه حکومت بی‌نظیری در کشور ارائه کرد و ایران بازسازی هویت خود را مدیون صفویه است و اگر اردبیل نبود ایران نیز وجود نداشت.

وی افزود: اقتداری که توسط حکومت صفوی در ایران ایجاد شد توسط هیچ سلسله‌ای به وجود نیامده بود و حکومت صفوی با پایه‌سازی تشیع و بازگرداندن هویت ایرانی اقتدار را در ایران حکم‌فرما کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هدف بعدی از برگزاری همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی هجمه بسیار شدید بر علیه حکومت صفویه و تشیع است که حتی وهابیت بر این موضوع حساسیت نشان می‌دهد و ضروی است که در مقابل هجمه‌ها از تاریخ تشیع و حکومت صفویه دفاع کنیم.

عاملی با اشاره به این که برگزاری این همایش‌ها یک ضرورت برای دفاع از تاریخ پرافتخار ایران است، تصریح کرد: تحریف‌های زیادی در باب حکومت صفویه و چگونگی حکم‌فرمایی آن‌ها منتشر می‌شود که هجمه به صفویه به دلیل داشتن تاریخ پرافتخار کشور هجمه به ایران است و باید از تاریخ خود دفاع کنیم چرا که حکومت صفویه به ایران به تاریخ و اهل بیت(ع) خدمت کرده است.

وی بیان کرد: تکیه و راه و رسم اهل بیت(ع) به عنوان نقظه مشترک اسلام بود که حکومت صفویه آن را پایه‌ریزی کرد و این موضوع سبب به وجود آمدن عنصر اصلی وحدت و اقتدار برای ایران بود که تشکیل حکومت تشیع و صفویه این موضوع را ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: صفویه نقطه وحدت و انسجام کشور ایران و آذربایجان بوده است و ما نیز با کشور جمهوری آذربایجان نقاط مشترکی داریم که باید برای عزت دو کشور و ایجاد وحدت برای جوانان و مسلمانان از تاریخ خود استفاده کنیم

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1396، کد مطلب: 1474885:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین