پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
دبیر ستاد بزرگداشت روز استان اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان کشوری قرار بر این شده است که روز استان اردبیل به عنوان روز شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی ثبت شود که در این رابطه قول مساعدی توسط مسئولان داده شده است.

شعار سال: توحید دلاور قوام در تشریح برنامه های هفته روز اردبیل در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به روز اردبیل به دلیل نقش صفویه در باز گرداندن هویت ملی در ایران گفت: برای نشان داد نقش صفویه در تاریخ ایران نیازمند هویت‌سازی هستیم بطوریکه ذهنیت خوبی در این رابطه وجود ندارد.

دبیر ستاد بزرگداشت روز استان اردبیل با یادآوری اینکه موضوع استقرار مذهب تشیع که سرآغاز شروع حکومت اسلامی در کشور بوده از اهمیتی بالایی برخوردار است بطوریکه بزرگداشت این روز و معرفی هویت تاریخ اردبیل در این هفته می تواند تاثیر بسزایی در شناساندن جایگاه اردبیل در دنیا باشد.

و در تشریح برنامه های این هفته افزود: برنامه های هفته اردبیل با مشارکت‌های سازمان های مردم نهاد، فعالین مدنی، هنرمندان و صاحب نظران و عموم افرادی که در طول سال به دبیر خانه روز اردبیل مراجعه کرده و اعلام همکاری کردند بصورت غیر دولتی برگزار می شود.

به گفته وی اولین روز برنامه های هفته اردبیل از فردا با حضور در قطعه مفاخر بهشت زهرا، دیدار دست‌اندرکاران دبیرخانه با نماینده ولی فقیه و دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم آغاز می‌شود.

دلاور قوام اضافه کرد: برگزای کارگاهای تخصصی صفویه شناسی در طول هفته در محل نگارخانه خطائی با حضور استاتید ملی و بین المللی، افتتاح عمارت شهرداری، افتتاح نمایشگاه عکس از ارتاویل تا اردبیل برگزاری همایش نقش اجتماعی زنان در عصر صفویه، برگزاری کارگاه های تخصصی نقاشی با حضور استاتید ملی و بین المللی و برگزاری شب اردبیل در مجموعه شیخ صفی و شب موسیقی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک و... از دیگر برنامه تدارک دیده شده در هفته اردبیل است.

وی یادآور شد: هچنین همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و هویت ایرانی نیز در این هفته با حضور کمیته تاریخ و تمدن کشور به مدت روز در اردبیل خواهد بود علی‌اکبر ولایتی به عنوان سخنران اصلی این همایش خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27 تیر 1394، کد مطلب: 964-3394-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین