پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
بهای طلا در بازارهای جهانی به دنبال سقوط نفت به روند نزولی خود ادامه داد.

شعار سال : بهاي اونس طلا در بازارهاي جهاني در معاملات امروز (سه شنبه، 8 دی 94) با کاهش روبرو شد و به یک هزار و 71 دلار در هر اونس رسید.

رویترز در گزارشی نوشت که به دلیل کاهش مبادلات طلا در بازارهای بین المللی و کم شدن نقدینگی، بهای این فلز ارزشمند در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

نوسانات ارزش دلار و کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی بیشترین تاثیر را در روزهای اخیر بر سقوط بهای طلا داشته است. بهای نفت روز گذشته با کاهش 3 درصدی روبرو شد و این موضوع به افت بیشتر اونس طلا دامن زد.

در حالی که بازارهای بین المللی در تعطیلات کریسمس به سر می برند، در روزهای آتی باید در انتظار کاهش بیشتر بهای اونس طلا باشیم. از سوی دیگر شاخص سهام بین المللی در بازارهای مختلف با روند نزولی همراه شده است که نشان از تاثیر تعطیلی سال نو میلادی و کاهش نقدینگی در بازار دارد.

لازم به ذکر است که آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده منتشر خواهد شد و می تواند بر آینده بازار سهام و طلا تاثیر به سزایی داشته باشد.

تحلیلگران معتقدند که با توجه به چشم انداز بازار سهام و نفت، روند نزولی بهای طلا در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و سرمایه گذاران را مایل به فروش ذخایر طلای خود خواهد کرد. بهای طلا در سال 2015 میلادی با افت 10 درصدی روبرو شد تا برای سومین سال متوالی به روند نزولی خود ادامه دهد.

قیمت طلا در آخرین معاملات امروز با کاهش روبرو شد و به یک هزار و 71 دلار و 10 سنت در هر اونس رسيد.

هر اونس نقره در معاملات آغاز هفته به ارزش 13 دلار و 98 سنت داد و ستد شد.

قيمت هر اونس پلاتين نيز به کمتر از 882 دلار رسيد.

هر اونس پالاديوم نيز به قيمت 553 دلار در بازارهاي بين‌المللي معامله شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ نشرخبر : 08 دی 1394 کد مطلب : 8954 www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین