پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۸۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
بهای نفت خام روز جمعه در بازارهای جهانی بیش از 4 درصد کاهش یافت و برخی منابع خبری از جمله رویترز این کاهش را با پیش بینی اجرای برجام در روزهای آینده مرتبط کردند.

شعارسال: به گزارش رویترز از لندن، بهای نفت خام «برنت» برای تحویل در ماه مارس روز جمعه با 1.15 دلار کاهش به هربشکه 29 دلار و 73 سنت رسید. پیشتر در دادوستدهای روز جمعه بهای این نفت تا حد 29 دلار و 43 سنت هم رسیده بود که پایین ترین حد آن از فوریه 2004 تاکنون است.

قیمت نفت برنت در معاملات تحویلی ماه فوریه روز پنجشنبه در حد 31 دلار و 3 سنت به پایان رسید که برای نخستین بار در سال جاری اندکی افزایش یافته بود.

بهای نفت خام پایه بورس نیویورک نیز در ساعت 10 و 53 دقیقه به وقت گرینویچ در روز جمعه با قیمت 29 دلار و 64 سنت داد و ستد شد که 5 درصد کاهش نشان می داد.

به گزارش رویترز ، این کاهش قیمت نفت در روز جمعه در حالی اتفاق افتاد که آژانس بین المللی انرژی اتمی ممکن است گزارشی در مورد توافق هسته ای با ایران را اعلام کند؛ امری که بطور بالقوه می تواند به برداشته شدن تحریم های غرب علیه ایران منجر شود.

در همین حال ، بانک معتبر آمریکایی «گلدمن ساکس» روز جمعه بار دیگر بر پیش بینی قبلی خود مبنی بر قیمت 40 دلاری نفت خام آمریکا در نیمه نخست سال 2016 تاکید کرد.

همچنین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز جمعه اعلام کرد که میانگین قیمت سبد نفتی این سازمان روز پنجشنبه به 25 دلار کاهش یافت.

اوپک اعلام کرد که میانگین قیمت نفت 13 کشور عضو این سازمان روز چهارشنبه نیز 25 دلار و 69 سنت بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 25 دی 1394، کدمطلب: 81921394 (5108215)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین