پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این استان به عنوان پایلوت اجرای طراحی سامانه جامع اعلام مستقیم پیش بینی هاسازمان هواشناسی است، گفت:ایستگاه هواشناسی در شفت راه اندازی می شود.
شعارسال: بهمن کمانگر ظهر شنبه در نشست با مسئولان ارشد شهرستان شفت اظهار کرد: ایستگاه هواشناسی در شهرستان شفت راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد زیر ساخت و تجهیز ایستگاه هواشناسی شفت ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است، افزود: این ایستگاه اقلیم شناسی قادر است به صورت خودکار اطلاعات جوی را برای پردازش و پیش بینی وضعیت هوا به مرکز ارسال کند.

مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی کشور به دنبال طراحی سامانه ای جامع برای اعلام مستقیم پیش بینی ها به شخص کاربر است، گفت: گیلان به عنوان استان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه هم اکنون برای پیش بینی وضعیت هوا برای برنج فعال شده و محصولاتی همانند چای، زیتون، کرم ابریشم، طیور و ماهی در برنامه های آتی سازمان قرار دارد.

کمانگر در ادامه با بیان اینکه کاربران می توانند پس از ثبت نام در سامانه و نصب نرم افزار تلفن همراه اطلاعات هواشناسی را به صورت سفارشی شده دریافت کنند، تصریح کرد: اطلاع رسانی اینترنتی و پیامکی از دیگر امکانات این سامانه است.

به گفته این مسئول آموزش و ترغیب کشاورزان برای ثبت نام در این سامانه با کمک دهیاران درسطح استان گیلان محقق می شود.

نقش اطلاعات دقیق هواشناسی در افزایش بهره وری حوزه کشاورزی

در ادامه این نشست فرماندار شفت با اشاره به اینکه بحران برف اخیر در این شهرستان با هشدارهای هواشناسی و اقدامات به موقع دستگاه های اجرایی مدیریت شد، اظهار کرد: جایگاه هواشناسی در تولید، کشاورزی و گردشگری تعیین کننده است.

محمدرضا محسنی به وجود ۱۴ هزار هکتار اراضی شالیزاری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: شفت یکی از قطب های پرورش ماهیان گرم آبی در استان گیلان محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: پیش بینی هوشمندانه وضعیت جوی به افزایش بهره بری محصولات کشاورزی در این شهرستان کمک می کند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه این شهرستان نیازمند یک ایستگاه هواشناسی است، خاطرنشان کرد: زیر ساخت های تولید در شهرستان شفت باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای راه اندازی ایستگاه هواشناسی در شهرستان شفت وجود دارد، تصریح کرد: با پیگیری های لازم شهرستان های کم برخوردار می توانند از ردیف های ملی بهره مند شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفتته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1396 ، کدخبر: 4044260 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین