پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
روابط عمومی فرودگاه بیرجند با اشاره به کنسلی های متعدد این فرودگاه گفت: عقب‌نشینی عربستان در پرواز حج ایرانیان عامل لغو برخی از پروازهای داخلی شده است.

شعارسال: ایمان صدری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با شروع پروازهای حج تمتع و با توجه به توافق های صورت گرفته بین ایران و عربستان قرار بود نیمی از پرواز حجاج را شرکت های ایرانی و نیمی دیگر را شرکت های هواپیمایی عربستان انجام دهند.

وی ادامه داد: طبق اعلام چند روز گذشته عربستان مبنی بر قادر نبودن به انجام پرواز های حجاج ایرانی این امر موجب شد تا حدود سه چهارم پرواز یاد شده را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام دهد و همین امر سبب لغو تعدادی دیگر از پروازهای داخلی در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به کنسلی های پرواز ها در فرودگاه بیرجند بیان کرد: این لغو پروازها تنها در مسیر بیرجند نبود و دیگر مسیرهای پروازهای داخلی نیز لغو شده است.

صدری افزود: پروازهای پنج شنبه و جمعه هواپیمایی ایران ایر از 12 مرداد ماه لغایت اول مهرماه در مسیر تهران بیرجند تهران نیز به دلیل انتقال زائرین به سرزمین وحی لغو شد.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته مجدد پروازهای پنج شنبه فرودگاه بین المللی بیرجند برقرار و پروازهای جمعه این فرودگاه نیز پس از اتمام انتقال زائرین به کشور به حالت عادی باز خواهد گذشت.

کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی تاکید کرد: پروازهای پنج شنبه و جمعه شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران بیرجند تهران همانند گذشته برقرار خواهد بود.

صدری اضافه کرد: در حال تلاش جهت برقراری مجدد پروازهای لغو شده جمعه این فرودگاه هستیم اما با عقب نشینی عربستان جهت انجام پروازهای حج تمتع و با توجه حجم بالای پروازهای یاد شده احتمال لغو برخی از پروازهای این فرودگاه به صورت موردی نیز دور از انتظار نیست.

وی در مورد پروازهای عتبات هم گفت: پروازهای عتبات فرودگاه بین المللی بیرجند که شنبه هر هفته انجام می شد نیز به دلیل کمبود ناوگان هواپیمایی ایران ایر از 14 مرداد ماه لغایت پایان شهریورماه سال جاری انجام نخواهد شد و از ابتدای مهرماه به حالت عادی برخواهد گشت.

وی افزود: اداره کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی در حال مذاکره جهت جایگزینی شرکت هواپیمایی داخلی و یا خارجی جهت انجام پروازهای لغو شده عتبات است و در صورت توافق و پس از هماهنگی با این اداره کل برنامه پروازهای عتبات اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته وی پرواز چهارشنبه 11 مرداد ماه سال جاری در مسیرهای مشهد بیرجند تهران و تهران بیرجند مشهد هواپیمایی ایران ایر هم به دلیل کمبود ناوگان باطل اعلام شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10مرداد1396، کدخبر: 4047423: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین