پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
استاندار خراسان شمالی ایجاد فضای آرامش، رفاقت میان نمایندگان، فراهم کردن بسترهای لازم برای ایجاد سخنرانی مسئولان مختلف به خصوص در زمان انتخابات و حضور تعداد زیادی از وزار و یا معاونان آنان در استان را از دستاوردهای مهم طی دوره مدیریت خود برای مردم خراسان شمالی بیان کرد.

شعار سال: محمدرضا صالحی در نشست با خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات خراسان شمالی گفت: با بسترسازی و هماهنگی های خوبی که به وجود آمد طی 13 ماه گذشته برگزاری هیچ کنسرتی در این استان لغو نشد و تاکنون در این استان 11 کنسرت برگزار شده است.

وی در پاسخ یکی از خبرنگاران که از تغییرات احتمالی مدیریت های اجرایی استان با آغاز به کار دولت جدید پرسید؟ اظهار کرد: اگر دولت مایل باشد همکاری من به عنوان استاندار در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد، اولویت نخست من ماندن در این استان برای پیگیری و به ثمر رساندن برنامه های آغاز شده است تا پاسخگوی عملکردم به مردم و رسانه ها باشم .

وی که تغییرات ایجاد شده در کابینه دوازدهم را تغییراتی درون سازمانی با اندکی جوانگرایی توصیف کرد، ادامه داد: در خراسان شمالی نیز هر جا به تغییر مدیری برای پیشبرد امور احساس نیاز شود، انجام خواهیم داد و این تغییرات در راستای تحقق وعده ها و برنامه های دولت دوازدهم خواهد بود.

صالحی تاکید کرد: در بخش اداری با هیچ کسی عقد و اخوت نبسته ایم و برای پیشبرد امور هرجایی که نیاز به تغییر باشد، این امر اجرایی خواهد شد.

وی سمت و سوی تغییرات آتی در مدیریت های استان را نیز بهره گیری بیشتر از توانمندی زنان و جوانان دانست تا شعار دولت دوازدهم یعنی آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت به خوبی محقق شود .

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص سرنوشت پالایشگاه کالیمانی پس از ابطال مجوز سرمایه گذاری خارجی پروژه بیان کرد: آبان 95 بود که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام شد که خراسان شمالی در صدر فهرست مجوزهای صادر شده برای جذب سرمایه گذاری خارجی قرار گرفته اما این موضوع را تا نیمه های زمستان که موضوع رسما رسانه ای شد، خبری نکردیم، ولی در هرحال به تبعیت از سیاست دولت که حمایت از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است، ما هم در استان با رعایت تمام جوانب احتیاطی، حمایت از متقاضی سرمایه گذاری در این پروژه را در دستور کار قرار دادیم.

صالحی از جمله موارد احتیاطی را فریزکردن 50 هکتار زمین و تنها واگذاری حدود پنج هکتار به سرمایه گذار برای تجهیز کارگاه و نیز، اطلاع رسانی به مردم برای هوشیاری در برابر سوء استفاده های احتمالی برشمرد .

وی تاکید کرد: با این وجود به دنبال آن هستیم تا این پروژه را با حضور سرمایه گذار دیگری در این استان به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی تبدیل به یک استان نمونه در زمینه انرژی خورشیدی شده است، افزود: 310 مگاوات قرارداد آماده برای ایجاد نیروگاه های برق خورشیدی در استان 30 مگاوات آن اخیرا به مرحله اجرایی و عملیاتی رسید .

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: در پروژه کالیمانی بیان شده که پیمانکار به کارفرما پول داده است و هم اکنون دادگستری و سازمان بازرسی ورود پیدا کرده که به چه علت چنین اتفاقی افتاده است، و اگر این موضوع صحیح باشد خود پیمانکار باید پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نتایج عملیاتی دستاوردهای سفر متقابل هیئت های اقتصادی این استان و سرمایه گذاران آلمانی تصریح کرد: هدف از این سفرها شناساندن قابلیت ها و ظرفیت های توسعه ای این استان به طرف های خارجی بود و اگرچه در این سفرها سرمایه گذاران اروپایی برای حضور در استان و سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله تولید صفحات خورشیدی و ادوات سنگین کشاورزی اعلام آمادگی کردند، اما برای اجرایی شدن تفاهم ها به ادامه مذاکره و اعتمادسازی نیاز داریم .

وی با اشاره به دستاوردهای فراوان برجام برای اقتصاد کشور گفت: یکی از راه های ورود سرمایه، تعامل همراه با عزت و افتخار با کشورهای دیگر است تا بتوان با جذب سرمایه های خارجی و داخلی، اقتصاد را رونق داد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما فرش قرمز برای هیچ شخصی پهن نخواهیم کرد و هیچ امتیازی نیز به سرمایه گذاران نخواهیم داد بلکه فاز به فاز امور را پیش خواهیم برد.

وی تاکید کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری در خراسان شمالی در کمترین زمان، این امور را به سرانجام می رساند و هر زمان هم که با مشکلی روبرو شویم و طرحی عملیاتی نشد، شفاف به مردم اعلام می کنیم .

وی درباره مناطق زلزله زده نیز توضیح داد: اگرچه اعتبارات مصوب دولت برای جبران خسارات و کمک به آسیب دیدگان از زلزله 23 اردیبهشت ماه هنوز تخصیص نیافته اما هیچ گاه بازسازی این مناطق را معطل تخصیص این کمک ها نگذاشتیم و از همان ابتدا با اعتبارات داخلی بنیاد مسکن و دیگر دستگاه ها، امور را پیش بردیم .

صالحی با اشاره به انعقاد قرارداد احداث بیش از 700 واحد تخریبی در روستاهای استان و آغاز عملیات ساخت و تکمیل این واحدها خاطرنشان کرد: برای واحدهای مسکونی تخریب شده در شهر بجنورد و شهرک گلستان هم کمک هایی به شهرداری شد تا تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه شود .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 18 مرداد 96 کد مطلب: 965-4384-5:www.bojnourd.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین