پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسفراین گفت: با مشارکت مردم و تلاش همکاران حوزه سوادآموزی میزان افراد باسواد در شهرستان اسفراین به 98.5 درصد رسیده است.

شعارسال: محمد اکرامی‌فر در همایش تجلیل از آموزش‌دهندگان برتر سوادآموزی اظهار کرد: بی‌سوادی ریشه جهل و نادانی بوده و شخص بی‌سواد آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان است.

به گفته وی، رسالت سوادآموزی آموزش خواندن و نوشتن به افراد محروم از نعمت ارزشمند سواد و ارتقای آگاهی و دانش بزرگسالان نوسواد در زمینه‌های مختلف و تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسفراین افزود: هدف از برپایی نهضت سوادآموزی ریشه‌کنی بی‌سوادی است که به حول و قوه الهی و با تلاش همکاران اداره سوادآموزی اسفراین موفق شده‌ایم میزان افراد باسواد را به 98.5 درصد برسانیم.

در این مراسم رئیس اداره سوادآموزی شهرستان اسفراین با تشریح عملکرد نهضت سوادآموزی این شهرستان گفت: تعداد 1600 نفر سوادآموز امسال زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند که توسط 846 آموزش‌دهنده در سطح شهرستان آموزش خواندن و نوشتن را می‌آموزند.

هادی پیل گفت: از این تعداد 466 نفر در دوره انتقال و 624 نفر در دوره تحکیم و 510 نفر سوادآموز به صورت فرد به فرد آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: عملکرد این اداره در جذب و نگهداری امسال از 81 درصد سال گذشته به 107 درصد افزایش یافته و این شهرستان توانسته در پالایش اولیای بی‌سواد مدارس رتبه اول را در سطح استان به خود اختصاص دهد که در این طرح تعداد 250 نفر از اولیای بی‌سواد توسط فرزندان خود آنان در منزل کار سوادآموزی را انجام می‌دهند که هم سوادآموز و هم آموزش‌دهنده در این طرح پاداش دریافت می‌کنند.

رئیس اداره سوادآموزی شهرستان اسفراین بر مشارکت دستگاه‌های مختلف و مردم برای ریشه‌کنی بی‌سوادی هم تأکید کرد.

در پایان این مراسم با حضور مدیر آموزش و پرورش و معاونین از تعداد 15 نفر از آموزش‌دهندگان برتر سواد آموزی در شهرستان اسفراین با اهدای لوح تقدیر و هدایای قدردانی شد.

به گزارش فارس، این مراسم امروز با حضور مسئولان استان و شهرستان در محل دارالقرآن امام محمد باقر (ع) برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 13 دی 1394، کدمطلب: 13941013000267، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین