پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۵۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: آمار ۲۰ میلیونی بیسواد وکم سواد کشور زیبنده نظام نیست و برای باسود شدن آنها باید اقدامی ضربتی و جهادی انجام داد.

شعار سال: علی باقرزاده عصر دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: بر اساس مقررات کشور هر کسی که خواندن و نوشتن نداند بیسواد است و اگر دوره ابتدایی را تمام نکرده و ترک تحصیل کند کم سواد تلقی می شود.

باقرزاده بیان کرد:برای تعیین تعداد دقیق بیسوادان ۸۰ کشور جهان از روش سرشماری استفاده می کنند و براساس آخرین سرشماری سال ۹۰ تعداد بیسوادان کشور در رده سنی بالای شش سال ۹ میلیون و ۷۱۹ هزار نفر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از افراد زیر ۵۰ سال کشور هم بیسوادند که این افراد هفت درصد جمعیت کشور را شامل می شوند.

باقرزاده یادآورشد:۱۱ میلیون نفر ازجمعیت کشور هم کم سواد هستند که این افراد غیر محصل محسوب می شوند و ۱۶ درصد جمعیت کشورند.

*شکل گیری تمدن و انقلاب با مردم باسواد

وی گفت: تمدن ها با علم و دانش پایدار هستند و همه انقلاب ها بر اساس دانش شکل می گیرد و در عصر حاضر سواد کمک می کند تا انسان بر مشکلات پیروز شده و زندگی بهتری داشته باشد.

باقرزاده اظهارداشت: امروزه انسانها باید در توسعه جوامع محلی و آبادانی ملی کشور مشارکت داشته باشند و در اسناد یونسکو دیگر این نقش فراتر رفته و باید افراد در توسعه جهانی هم سهیم شوند و به شهروندانی پاسخگو، مسئول و نقش آفرین تبدیل شوند که این امر در سایه دانش و سواد ممکن می شود.

رئیس سازمان نضهت سوادآموزی کشور تصریح کرد: امروزه سواد را عامل ارزش افزوده هم می دانند و سوادآموزی از موضوعات اولویت دار دنیاست که مردم باید به توانمندسازی برسند و تحت پوشش آموزش های عمومی و همگانی قرار گیرند.

*سوادآموزی موجب کاهش فقر می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: مهمترین مزیت های سواد آموزی آن است که موجب کاهش فقر، استقلال افراد و افزایش سلامت فرد و جامعه می شود و ظرفیت افراد برای پذیرش مسئولیت را نیز بالا می برد.

باقرزاده گفت: بیسوادی مانع توسعه است لذا دولت با حمایت های بی نظیر خود ابزارهای تشویقی را برای استقبال کم سوادان و بیسوادان از طرح های نهضت پیاده کرده تا شاهد ریشه کنی بیسوادی در جامعه اسلامی باشیم.

وی بیان کرد: با تعیین پاداش برای سوادآموزان و آموزش رایگان، بستر سواد آموزی فراهم شده و پرداخت ۱۳۴ هزار تومان جایزه در تعلیم خارج از خانه و ۶۷۰ هزار تومان برای کسانی که بدون تحمیل هزینه به دولت باسواد شده اند بهترین تشویق برای ریشه کنی بیسوادی است.

باقرزاده تصریح کرد: اراده قاطع دولت ریشه کنی بیسوادی است و باید از ظرفیت همه دستگاههای اجرایی برای باسواد کردن مردم استفاده کنیم تا این پدیده از جامعه رخت بربندد.

وی اظهارامیدواری کرد با حمایت استانداری و برنامه ریزی مناسب آمار ۱۵ درصدی بیسوادی در استان کاهش یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 آذر 1394، کد مطلب: 2987893: www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
قشر كم سواد ما افرادي هستند كم درامد و نيازمند و شايد ٨٠ درصد علت بي سوادي انها نياز به كار كردن به جاي درس خواندن است پس به نظر تا دولت وضعيت معيشت وسطح درامد را بهبود ندهد با تشويقات ديگر نميتواند در اينخصوص موفق باشد
ناشناس
India
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
عیب نداره لااقل امار بیکارای باسوادمون کم میشه و اینجوری ابرومون تو جوامع بین الملی کمتر میره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین