پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ریشه کنی بیسوادی در استان نیازمند فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در بیسوادان است.
شعارسال: مهدی مودی: در حال حاضر بیسوادان گروه هدف 10 تا 49 سال در جامعه به دلایل گوناگون و وجود مشکلات فراوان نسبت به یادگیری سواد بی‌میل هستند.

وی با تاکید بر تقویت انگیزه در بیسوادان، افزود: باید در راستای ایجاد رغبت از سوی بیسوادان در امر یادگیری سواد اهرم های الزام و تشویقی لحاظ شود. این سازمان برنامه های فرهنگی تبلیغی مناسبی را به منظور ایجاد و تقویت انگیزه در بیسوادان برای یادگیری و آموزش پیش بینی کرده است.

مودی با تاکید بر نقش بی بدیل رسانه ها به ویژه صدا و سیما در آموزش بیسوادان، خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای سوادآموزی و برنامه‌های متنوع این سازمان از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود تا این افراد از اهرم‌های تشویقی در این حوزه اطلاعات کسب کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون چهره‌های برتر سوادآموزی استان که تحصیلات خود را از نهضت آغاز کرده و به مدارج بالا همانند لیسانس و دکتری رسیده‌اند در قالب کتابی معرفی شده است.

مودی با اشاره به تهیه مستندهای متفاوت از دوره‌های آموزش به بیسوادان در استان، عنوان کرد: مقرر شده است سریال تلویزیونی نیز با مشارکت صدا و سیمای استان در این حوزه ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین سرشماری در خراسان‌شمالی 30 هزار کم سواد و 30 هزار نفر بیسواد وجود دارد که بخش اعظمی از این افراد در سال‌های اخیر تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ سه شنبه 1 دی 1394، کد مطلب: 94100100334، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین