پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
به دلیل جلوگیری چمران از صحبت یکی از اعضای شورای شهر به علت نبود وقت یک از اعضای شورایاری منطقه 15 به این موضوع اعتراض کرد و باعث درگیری لفظی با چمران شد.

شعارسال : در دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که روز سه شنبه در محل تالار شورا برگزار شد، اعضای شورایاری منطقه 15 به منظور ارائه گزارش در محل شورا حاضر شدند که با حواشی همراه بود.

بهمنی دبیر دبیران شورایاری منطقه 15 اظهار داشت: گسترش بافت کاربردی منطقه از سال 1340 شروع شد و بعد از انقلاب گسترش آن ادامه داشت.

وی افزود: مساحت منطقه 15، 3 هزار و 544 هکتار است که بخش عمده آن در طرح جامع 25 ساله قرار داشته و بعدها به بافت شهری تبدیل شده است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 15 بیان کرد: این منطقه دارای 700 هزار نفر جمعیت، 8 ناحیه و 21 محله است که اخیرا محله مسگرآباد به محلات این منطقه اضافه شده است.

بهمنی افزود: منطقه با حداقل امکانات و شاید زیر خط فقر است، اما اهالی آن آماده هر گونه جانبازی برای کشور هستند.

وی بیان کرد: از جمله مشکلات نبود مترو است و چرا باید اهالی این منطقه از نعمت مترو محروم باشند، در خط 6 مترو ایستگاهی در منطقه 15 قرار دارد که خواهشمندیم هر چه سریعتر احداث شود.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 15 گفت: بافت فرسوده منطقه براساس فاکتورهای تعریف شده بافت فرسوده است و خواهشمندیم این منطقه را جزء بافت فرسوده قرار دهیم تا مردم منطقه از مزایای آن برخوردار شوند.

بهمنی تصریح کرد: سال 94 تنها یک چهارم بودجه مصوب به صورت نقدینگی به این منطقه اختصاص پیدا کرد که باعث شد پروژه‌های زیادی نیمه تمام و در بلاتکلیفی باقی بماند.

وی افزود: این روزها شاهد آلودگی شدید هوا هستیم، اما متاسفانه کارخانه سیمان ایران در این منطقه در حال فعالیت است و گاهی به علت تشدید آلودگی فعالیت خود را متوقف می‌کنند که خواستار تعطیلی همیشگی آن هستیم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 15 بیان کرد: وضعیت سرای محلات در بلاتکلیفی و مکان یابی آن‌ها مناسب نیست و شهرداری خود را متولی مدیریت سرای محلات و هیئت امناء سرای محله خود را متولی دیگر آن می‌داند.

مرتضی طلایی رئیس شورایاری‌ها گفت: بافت فرسوده موضوع مهمی در منطقه 15 است که نیاز است در کمیسیون شهر سازی و برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: میدان شوش که مدخل اصلی منطقه است از مشکلات دیرینه شهر محسوب می‌شود و ساماندهی آن باید در اولویت قرار بگیرد که با ساماندهی آن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق دیگر از جمله محله هرندی برطرف می‌شود.

رئیس شورایاری‌ها اظهار داشت: نیاز است کمیسیون نظارت و حقوقی دستور عمل نظارتی بر روی شورایاری‌ها را تدوین و تصویب کند تا انتظاراتی که در حوزه نظارت در شورایاری‌ها داریم، تعیین شود.

طلایی افزود: سرای محلات ما امروز به رده‌های شهرداری تبدیل شده و در امتداد آن فعالیت می‌کند پیشنهاد دارم کمیسیون فرهنگی با مشارکت معاونت اجتماعی نسبت به واگذاری فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی که قرار بوده به سرای محلات واگذار شود، تصمیم گیری کند.

وی بیان کرد: سال 95 سهم بودجه محلات 140 میلیون تومان تعیین شده که متاسفانه امروز فقط 10 میلیون تومان آن اختصاص پیدا کرده است.

در این زمان چمران خطاب به طلایی گفت: به دلیل نبود وقت درخواست دارم که ادامه گزارش شورایاری منطقه 15 متوقف شود که با اعتراض شدید یکی از اعضای شورایاری منطقه 15 مواجه شد و باعث درگیری لفظی بین آن‌ها شد.

چمران خطاب به عضو شورایاری منطقه 15 گفت: شوریاری‌ها قبل از هر چیزی باید منظم باشند و این گونه برخوردها باعث می‌شود دیگر اجازه ورود به شورا را نداشته باشید.

عضو شورایاری منطقه 15 در جواب چمران گفت: شما همیشه ضد شورایاری‌ها بودید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار سه شنبه 15 دی 1394 ، کد مطلب : 5450445 : www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین