پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: برگزاری برخی پارتی‌های غیراخلاقی و ترویج و تبلیغ آن در فضای مجازی و همچنین عدم توجه به جلوگیری از این بی‌بندوباری‌ها، نشان از یک بحران اخلاقی در جامعه دارد.

شعار سال: علی القاصیچهارشنبه‌ شب در نشست ستادهای پیشگیری ومقابله باجرائم خاص استان فارس با اشاره به اهمیت جایگاه این ستاد در مقابله و پیشگیری از وقوع جرائم مهم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل مدنظر در این ستاد در چندماهه اخیر دستگیری و اِعمال مجازات مجرمان متواری است که بخش عمده‌ای از اقدامات اولیه شناسایی و رصد این افراد انجام‌شده و این بانک اطلاعاتی کمک شایانی در دستگیری تعدادی از مجرمان متواری جرائم مهم داشته است.

وی با بیان اینکه هر مجرم متواری یک کانون جرم تلقی می‌شود، از توجه ویژه دادگستری استان در قالب مدیریت پرونده‌های مهم به دستگیری مجرمان متواری اشاره کرد و افزود: دستگیری مجرمان تحت تعقیب علاوه بر آنکه از اهداف مقابله‌ای مجموعه قضایی و ستاد جرائم خاص تلقی می‌شود، تأمین‌کننده بخشی از اهداف برنامه‌های پیشگیری از جرائم نیز است.

القاصی با اشاره به وجود بانک اطلاعاتی مجرمان خطرناک و متواری اقدام ضابطین در دستگیری برخی از این افراد و برخورد قاطع دستگاه قضایی با این دسته از مجرمان را زمینه‌ساز افزایش ضریب امنیت استان خواند و افزود: در تلاشیم تا با شکل‌دهی همکاری‌های منطقه‌ای در قالب ستادهای پیشگیری و مقابله با جرائم خاص از شکل‌گیری برخی اقدامات مجرمانه به‌خصوص جرائم مهم و امنیتی که وقوع حتی یک مورد از آن امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کند؛ جلوگیری کنیم.

وی سمت‌وسوی تلاش‌های متولیان امور امنیتی در استان به‌خصوص اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان را منطبق باسیاست‌های کلان دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم خواند و خاطرنشان کرد: اعضای ستاد جرائم خاص به لحاظ آنکه نقش تصمیم‌گیرنده در امور امنیتی بر عهده دارند؛ می‌توانند با اجرای طرح‌ها بازدارنده و مقابله‌ای نقش مؤثری در ارتقاء امنیت استان ایفا کنند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان فارس در ادامه شیوع برخی مظاهر علنی بی‌بندوباری اجتماعی را درنتیجه کم اثر شدن فعالیت‌های فرهنگی دانست و بیان داشت: برگزاری برخی پارتی‌های غیراخلاقی و ترویج و تبلیغ آن در فضای مجازی و همچنین عدم توجه به جلوگیری از این بی‌بندوباری‌ها نشان از یک بحران اخلاقی در جامعه دارد که یکی از ریشه‌های اصلی آن سست شدن بنیان‌های خانواده است.

وی ضمن تأکید بر ورود منسجم و هماهنگ نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی در جهت جلوگیری از بروز مظاهر علنی فساد و بی‌بند باری در جامعه خواستار توجه ویژه و ورود فعال شورای تأمین استان و شهرستان شیراز به این مسئله شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:13960602300169، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین