پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰
دانشگاه رجیس آمریکا، با اهدای دکترای افتخاری پزشکی بشردوستانه به 'فرشید مومنی'، مخترع جوان تربت حیدریه، از وی به پاس فعالیت های علمی و پژوهشی در زمینه مهندسی پزشکی و ثبت اختراعات متعدد در این حوزه تقدیر کرد.

شعار سال: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه با اعلام این مطلب گفت: مومنی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت تربت حیدریه و عضو باشگاه پژوهشگران نخبه این دانشگاه است که پیش از این نیز دکترای افتخاری دانشگاهی در روسیه به وی اهدا شده است.

علی علیزاده، اهدای دکترای افتخاری دانشگاه رجیس امریکا به این پژوهشگر تربتی را به دلیل ساخت بالش ارگونومیک و هوشمند کمک تنفسی و نیز تولید بافت و عصب از نخ ابریشم عنوان کرد.

مخترع جوان تربتی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه رجیس همچنین از وی برای حضور در کنگره جهانی پزشکی بشردوستانه، که خرداد سال آینده در آمریکا برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورده است.

فرشید مومنی، در معرفی ساخته های خود گفت: بالش هوشمند دارای سه کارکرد تزریق اکسیژن، تزریق دارو از طریق هوا و تزریق رطوبت از طریق هوا به بیمار است که عمدتا برای بیماران دارای نارسایی تنفسی و یا افراد در معرض تهدید حمله قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در خصوص تولید بافت و عصب از نخ ابریشم نیز اظهار کرد: با توجه به قابلیت بالای تربت حیدریه در زمینه تولید ابریشم، از این پس می توان با کمک شیوه اصلاح شده در مسیر تولید، از ابریشم در مصارف پزشکی نظیر تولید بافت و عصب نیز استفاده کرد.

وی گفت: این اختراع دارای گواهی ثبت اختراعات در موسسه پتنت (PATENT) در ایالات متحده آمریکا باست و در مراکز بیمارستانی و دانشگاه های علوم پزشکی داخلی نیز به تایید رسیده است.

مومنی با بیان اینکه تولید عصب و بافت از ابریشم می تواند انقلابی در صنعت پزشکی برپا کند، افزود: این فرایند می تواند تولید ابریشم در ایران را از مسیر سنتی و صنعت نساجی، که متاسفانه رو به افول گذاشته، به سمت صنعت پزشکی تغییر مسیر دهد.

وی گفت: البته در شرایط کنونی و حداقل در منطقه 'بایگ' تربت حیدریه، به عنوان یکی از کانون های اصلی تولید ابریشم در کشور، این تغییر رویه مشکل است زیرا تغییر ذهنیت مردم نیاز به انجام یک کار هماهنگ و حمایت همه جانبه از سوی دستگاه های ذیربط دارد.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به جز این دو اختراع، تاکنون 22 اختراع دیگر را به نام خود به ثبت رسانده که جلیقه ضد تب، ربات و شارژ کوکی تلفن همراه و بی سیم که به پای افراد نصب شده و به هنگام راه رفتن فعال می شود، از آن جمله است.

مومنی عمده فعالیت خود را مربوط به حوزه پزشکی دانست و دلیل آنرا اهمیت سلامت انسان، نسبت به دیگر نیازها برشمرد.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 دی 1394، کد مطلب:81909870 (5092336): www. irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
0
0
انشالله چند وقت دیگه در یکی از دانشگا های خارج کشور ایشون رو می بینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین