پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
احمد صحرایی قمش مخترع جوان خودروی هیبرید ویراف دارای شاسی فضایی اظهار داشت: امید وارم شرایط مسئولین به گونه ای تغییر کند که به سمت جوانان و ایده پردازی روی آوردند و لجاجت ها را کنار بگذارند و در بخش های مختلف، اتاق فکر هایی متشکل ار جوانان با هوش تشکیل دهند و نخبه پروری را آموزش دهند.

شعار سال: احمد صحرایی قمش مخترع خودروی هیبرید ویراف دارای شاسی فضایی متولد دی ماه سال 1371 است که شهرستان نور آباد لرستان متولد شده است و اکنون دانشجوی رشته مهندسی خودرو در دانشگاه پیام نور استان البرز می باشد.


وی علاقه ای خاص در راستای امنیت خودرو ها و نجات سرنشین ها داشته و در این عرصه ایده های فراوانی دارد که یکی از اهداف وی از این اختراعات ساخت خودرو های قدرتمند با امنیت فوق العاده و ظاهری جذاب است و از این رو کار خود را از یک سال پیش در پی طراحی یک خودرو با این ویژگی ها شروع کرده است. صحرایی قمش گفت: این موفقیت ها را حاصل تلاش و هماهنگی دوست خوبم مهندس مهدی شجاعی میدانم.

گفت و گویی که در ادامه می خوانید گپ دوستانه با این مخترع جوان است:

خودروی هیبرید ویراف دارای شاسی فضایی را معرفی کنید.
در مرحله اول یک شاسی فضایی صلب با امنیت و وزن سبک را مد نظر قرار دادیم که این شاسی باید کاملا خاص طراحی می شد تا علاوه بر اهداف فنی مناسب بتواند پایه های یک خودرو نیز باشد و پس از یک سال فعالیت و طراحی و بررسی بازار داخلی توانستیم بر مبنای شاسی فضایی که طراحی کرده بودیم پلت فرم یک خودرو هیبرید را نیز طراحی کنیم.

خودروی هیبرید ویراف دارای شاسی فضایی چه ویژگی هایی دارد؟
1:
شاسی فضایی 2: هیبرید بودن 3: فور دبلیو دی 4: ایده های تصادفاتی برای تصادفات از جلو و عقب و کناره های ماشین 5: وزن سبک

آیا طرح شما در ایران کاربردی شده است؟
بله طرح ما در ایران کاربردی شده است، اما توسط واردات خودروهای هیبرید از سایر کشور ها نه توسط تولیدات دانشگاهی داخلی. لازم به ذکر است هیچ خودرو شاسی فضایی در کشور طراحی و ساخته نشده است.

هزینه ساخت این خودروی هیبرید ویراف دارای شاسی فضایی تاکنون چقدر بوده است ؟
تا این مرحله که ما موفق به ساخت ماکت، یک دوم طرح و ساخت شاسی اصلی خودرو با لوله های کربن استیل شدیم حدود 15 میلیون هزینه کرده ایم که دانشگاه حدود 1400000 تومان به ما کمک کرده است. اما ما برای تکمیل و ساخت خودرو و اضافه کردن متعلقاتی مانند موتور ها و گیربکس و سیستم تعلیق حدود 40میلیون تومان لازم داریم و متسفانه در حال حاضر قادر به ادامه کار نیستیم.

آیا مسئولین از این طرح استقبال و برای خرید آن صحبتی کرده اند؟
مسئولین در کنار طرح و در کنار ما فقط عکس میگیرند.

استقبال از این طرح چقدر بوده است و در چه جشنواره هایی شرکت کرده است؟
استقبال طرح از طرف هیئت علمی دانشگاه عالی بوده است و در جشنواره های مختلفی نیز از طرح رونمایی شده است.

برای ساخت خودروی هیبرید ویراف دارای شاسی فضایی مشکل خاصی نداشته اید؟
من تمام مشکلاتم با مدیریت های اشتباه و غیر تخصصی است وگرنه هیچ مشکلی از نظر فنی و طراحی و تحلیل نداشته ایم و طرح ما با توجه به سختی هایی که در طراحی و در ساخت دارد هرگز در مسائل فنی دچار مشکل نشده است.

دلایل موفقیت خود را چه می دانید؟
بنده در دبیرستان دیپلم ریاضی گرفتم سپس دیپلم میکانیک خودرو را نیز کسب کردم و 7 ماه دوره میکانیک خودرو و 4 ماه دوره برق خودرو را گذراندم و علاقه بسیاری به مسائل مختلف خودرو دارم و موفقیت ها را حاصل تلاش و هماهنگی دوست خوبم مهندس مهدی شجاعی می دانم .

برای جوانان هم سن و سال خود چه پیامی دارید؟
از کلیشه ها فرار کنید و مسیر های تازه را با ایده های خلاقانه بسازید.

حرف آخر...
آرزوی موفقیت و سلامتی برای جوانان کشور دارم و امید وارم شرایط مسئولین به گونه ای تغییر کند که به سمت جوانان و ایده پردازی روی آوردند و لجاجت ها را کنار بگذارند و در بخش های مختلف، اتاق فکر هایی متشکل ار جوانان با هوش تشکیل دهند و نخبه پروری را آموزش دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)، تاریخ انتشار 16 اردیبهشت 95 ، کد مطلب: 8482: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین